Mumms Fillibubs!

Då var den klar!

Max 30 min, beror visserligen på hur snab man är i köket!



Recepter är följande, (bus enkelt)
Ingredienser
150g smör/margarin
2dl vetemjöl
2dl socker
2d havregryn
2 tsk bakpulvet


Jag dubblade dock sattsen den ovan är till 4:ra personer.

Sätt ugnen på 225 grader celsius.

Rör samma vetemjöl, socker, havregryn samt bakpulver

Smält smöret och låt det svalna något innan du häller i det med vetemjölet etc. Häll sedan i smöret, använd så pass mycket så det blir en smördegs koncistens.

Skär upp äpplerna i bitar (stora som du vill ha dom) Man kan också använda sig av rabarber, men själv föredrar jag äpplen.

Lägg sedan ett tunt lager av smuldeg i botten av formen och platta till. Lägg sedanöver med äppelbitarna. Ta lite kanel efter smak och strö på äpplebitarna samt socker. (Kan rekomenderas om det är vilda äpplen då dom kan vara lite syrliga i smaken) Täck sedan med resterande av degen. Häll yttligare lite kanel på för färgens skull.

låt sedan grädda i mitten av ugenen i 15-20 minuter, beroende på hur stora äpplebitarna är.

Serveras bäst varm och med en god vaniljsås till!

Låt smaka

Kram
Timmie

Kommentarer
Postat av: TOBBE

tack för ditt besök.

Min Blogg kommer iallafall framöver vara byggt på åsikter allt från himmel till jord, och killen som kommer bjuda på sig själv. Men självklart kommer det finnas vardag,mode,videblogg,träning i den.

Ta vara på dig

2009-08-11 @ 23:43:12
URL: http://veteran.blogg.se/
Postat av: Sandra

annat än dom ruttna kladdkakorna i Everlöv ;D ser riktigt smarrig ut!

2009-08-12 @ 12:31:38
Postat av: Emelie

Ser helt galet gottt ut, kusinen! Hoppas det smakade :) Och vad grym du är på att uppdatera din blogg, jag bara jobbar...men kul att läsa din iaf, fortsätt så :) Kram

2009-08-12 @ 13:47:38
URL: http://melanoz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0