Glöm aldrig

Styrkan i var själ är något som lätt kan brytas ner. Styrkan är ett ting med en båhållen kraft som tas fram när tiden är kommen, man trodde det var slut. En del klarar av att stå emot svagheten och litar på sin styrka. Kanske är det självförtroende. Men det finns något annat som inte så ofta syns. De gånger vi är mest vilsna och troddes aldrig finna vägen tillbaka till återförenelse av lyckan, så finns den där och lyfter oss tillbaka. Jag skulle kalla det "jag". Om vi tappar kompassen som hjälper oss att hålla minnet öppet för att aldrig glöma bort vem man egentligen är. Det är sitt egna jag som talar om för oss vad som är våran passion. Ingen annan. Låt inte den gångna vägen bestämma vem du kommer att bli. Det sanna jag som vi alla bär, finns med oss sedan första andetaget. Sitt egna jag då ingen annan kan säga dig rätt eller fel. Ditt jag är den styrkan vi lever på. Låt det för bli ditt jag och låt dig ta dina egna steg. Är det ditt riktiga jag som styr dig?




Man kan inte ändra redan tagna steg, men det kan bli till något bra. Ditt val.


(bild: google.se/ footprint in the sand)


Kommentarer
Postat av: cissi

Dessutom, är du en riktigt bra skribent, och verkar vara ganska djup. Sånt gillar vi:)

2010-06-17 @ 17:04:28
URL: http://dukallasfanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0