Saker vi aldrig lär lära oss!

Det finns nog vissa saker som vi människor aldrig kommer att lära oss, som har på gått år efter år och tid efter tid! Men inte blir det bättre ändå?
Kanske dags att ge oss själva och andra runtomkring ett nytt nyårslöfte?
Nyårslöftet om att lära oss att köra bil i trafiken under jultider etc.

Under julhelgen så omkom 11 stycken i trafiken! Mycket kan bero på halkan och snön, men ännu en orsak till att ta det lugnt! När jag åkte hit med min bror från Gislaved så var det sjukt många nötter ute i trafiken. Visserligen kan min bror vara en av dom stundtals. Men vad är det värt att köra om en lite skit bil i en bilkö på 150 bilar typ? Vad vinner man på det? En snabb biljett till helvetet eller himlen?

Så onödigt enligt mig, och det värsta är att det bara fortsätter, varje jul, midsommar etc så är folk helt galna ute i trafiken! Kanske dags att vara ute lite mer i god tid så man slipper stressa eller kanske ta tåget eller flyget?

Jag kan faktiskt inte bidra med något på den fronten mer än att peka finger åt idioter i trafiken då jag inte har körkort själv, ännu!




Kommentarer
Postat av: Vivere

finns många där ute som kör som nötter , bra skrivet

2009-12-28 @ 19:16:24
URL: http://amoretesoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0