får jag lov?

Att idag få gå och dö, känns som att jag kommer göra det i vilket fall. Har under  gårdagen dragit på mig en förskylning som satte stopp för en natts sömn. Hosta och feber samt verk i kroppen är inte roligt, det minsta. Sitter och försöker pilla i mig en macka men suget efter frukost är på noll. Inte ens the eller kaffe får mig sugen.

Igår så åkte vännen Corinne hem. Hon kände inte heller sig fräsch. Fast jag tyckte att hon hade kunnat stanna ändå för sällskapets skull. Men inte det. Alla hästarna reds på förmiddagen och så var det grejja på eftermiddagen som gällde.  Jag fick roa mig med att bära in 20 st torvbalar samt 675 kg foder (Dynavena) Kände mig rätt mör efter det då det bland annat var olidligt varmt och svetten ran i pannan. Under kvällen så bråkade jag och Josefin samt Catrin med en högtryckstvätt som helt plötsligt inte vill spruta ut vatten med tryck utan helt vanligt och då är det mening med en högtryckstvätt. Så den ska hon åka in med tydligen så är det längst ut i sprutmodulet, där ska det sitta en plastkula som har blivit kapputtski. vi får se.

Jag själv ska ta och lägga mig ner en stund till innan jag måste ut till stallet och görai ordning Totte, vars ägare kommer idag.

Kram
Timmie

Kommentarer
Postat av: Emelie

Krya på dig kusinen! Kram

2009-07-01 @ 19:15:51
URL: http://melanoz.blogg.se/
Postat av: Corinne

Hej vännen!

Det var nog ändå ganska bra att jag åkte hem.

Jag tog tempen idag och den låg på nästan 41 grader.

Du får iaf krya på dig!

(Hoppas det inte var jag som smittade dig)



Puss & Kram!

2009-07-02 @ 21:25:28
URL: http://corinnesandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0