Oj oj oj oj

Ögonlocken, seriöst väger som två stycken marmeladburkar när klockan ringde idag!  Har regnat inatt också så vattenpölarna består som jag gärna skulle vilja få bort ett tag framöver. Det kommer ändå att komma en höst med regn och rusk.

Jo det jag skulle i skriva idag nu på morgonen var om pizzerian vi var på och åt igår. Katastrof måste jag säga. Kommer aldrig sätta min fot där igen. För det första så var degen slut till pizzorna och dom hade bara till 5 pizz or och vi var 6 st. Men det löste sig då Barbro Catrins mamma tog en räksallad. Resten tog pizza (jag och josefin varsin kebabrulle) När Alla andra fått sina pizzor och Josefin fått sin kebabrulle kom han tjockis bagaren ut och sa något i stil med - Phitzsah däghejn ährrrr slöjt! Ingen fattade någonting men sedan kom den andra utav 6 stycken bagarna som var där och hjälpte oss att översätta. Jo det fanns ingen deg kvar kom han på! Ursäkta! Kommer man på det efter att alla andra är klara? Du kunde sett det tidigare? Dessutom så fick vi inte liv att äta till klocna 22 då dom stängde nej nej, vi var tvungana att gå ut klo 21:40 och vi var där 21.22, snacka om att kassta i sig maten. Men i alla fall jag tog ingenting nannat då jag kände att jag hinner aldrig äta upp och tappade lite av matlusten så jag beställde inget. Fick dock halva Josefins kebabrulle så det ordnade sig. Visst degen kan säkert ta slut men hallå. Behöver man vara otrevlig för det och titta snett på gästerna? blir man irriterad när gästerna frågar om saker eller vill beställa, då ska man då inte vara i service branshen! Skaffa industri jobb!

Idag är det som sag´t lite saker som sker. Ska kolla över min kavaj och allt sådant inför morgon dagen, ska testknoppa Chiron idag för att se hur han är oh knoppa. Totte och Chiron ska badas inför morgondagen, kan meddela att Chiron är skimmel med vit svans! Behöver badas och bli vit haha! Hans utrusstning ska bli fin, stövlarna ska mega puttasas och bli blanka. Nummerlappaen dka sys på chabraket. Idag ska vi även rulla in skåpen i tältet och även box ska göras i ordning för i morgon kommer ponnyn Jon Bon Jovi som är bland de finstae ponnyerna jag har sett och familjen är helt genom trevliga! Så finns en del att göra idag! Tänk vad skönt det skulle vara om man hade haft en egen hästsötare. Men jag är oerhört tacksam för att Josefin är här! Hon är en riktig klippa! Dessutom så fyller hon år på torsdag.

Men som sagt dags att börja dagen! Den är inte långtråkig!!



Tänk om denna vännen kunde lysa all day long!

kram
Timmie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0