Överlevt turen i skogen!

Man kan säga att det var livat. Inte till en början men senare. Chicko vill epiaffera hela tiden så man såg lilla JOsefine sitta och gunga upp och ner samt att min lilla polle gick i balnstrav och var rean spännisen. Men gick bra. till en början. Andra rundan så ville Chiron gå först och gammlingen hamnde bakom. Vart inte så poppulärt från Chickos sida utan stod då och galopperade samt piafferade på stället. Sedan så fick Chiron ett ryck och skulle börja bock som en gnu inne bland alla granar och dyliga saker som tillhör en skog! Jag tappar båda stigbyglarna och ena tygeln men fick in honom på en liten liten volt där vi stod stilla coh bockade i någon sekund. Efter en del kvistar som gick av och satte sig på de märkligaste ställen på både mig och Chiron lugnade han ner sig och vi kunde fortsätta frammåt. Sedan kom vi till pytte muren som dom måste gå över, dock inte Chiron som då ville hoppa över och Chicko som tassade iväg i passage genom buskarna och en styck Josefin som gjorde allt för att stoppa honom! Sedan kom jag och Chiron utskuttandes ur dessa buskar, Varför gå på stigen?? Detr hela gick ju bra men jag har sträckt både den ena och den andra muskeln cå känner mig lite stel oppererad i ena benet och bröstmuskelaturen fick sig en dänga! Men han är fortfaranbde fin min lilla Chiron.

Dagen är inte slut på långa vägar. Nu sak det ordnas i stallet och målas med det ena och det andra, ni kan ju läsaförra inlägget. Fick en kommentar ang förra inlägget om våffeljärnet, vi visste att det inte fanns ngra handtag, men fanns inget annat järn, så vad gör man? Man blir uppfinningsrik!

Dags att fortsätta dagen!

Kram
Timmie

Kommentarer
Postat av: Corinne

Inga "snuskiga" nissar påkomna i skogan idag? ;)



Kram!

2009-07-30 @ 16:24:10
URL: http://corinnesandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0