Sol,regn,sol,mulet,blåst,regn,sol

Vad händer? Man får ju ta av och på jackor och dylikt stup i kvarten idag! Knepigt väder. Men hösten är väl redan på väg!

Jag och Catrin har i alla fall ridit klar våra hästar, Chiron gick kanon idag! Riktigt nöjd fick igenom honom riktigt bra för höger skänkel han trängde för min höger skänkel och i galoppen så ville han bli lång och loj så fick verkligen klämma citron och ta ett litet unerstödjande tygeltag och driva igenom till han gav efter och lättade då på höger tygel och fortsatte driva med höger skänkel upp mot vänstertygeln, på långsidan så galopperade jag på med lite större språng och för att inte tappa honom där så TÄNKTE jag öppne för att inte tappa drivningen med min höger skänkel och där med tappa energin. Red sedan serpentiner över medellinjen för att shecka av hur han är i sidorna och att jag har jämt stöd i båda tyglarna. Men då gick han riktigt fint och fick en riktigt bra trav i honom.

Det som återstår idag är en drös av saker. Ska bland annat tömma vivaron på saker som vi packade in från Laholm och Falsterbo. Sedan ska Catrin förbereda sig för att åka iväg till Dnamark på lite jobb. B Tw gissa vem som ringde häromdagen och ville prata med Catrin?? Danskarnas motsvarighet till våran Jan Brink, Andreas Helgstrand. Tänka sig haha!!

Men nu så är det dags för att åter jobba. Catrin har skrivit en MEGA lista med saker som man ska göra. Dessutom så har jag en hel del saker att tänka på. What to do och omman gör rätt val eller ej är inte heller det lättaste. Livet är för komplicerat ibland. Hade varit mycket nkalre om man redan hade en ettikett där det stod vart livet hade för väg. haha! Kanske BB kan ordan framöver!


Kram
Timmie

Kommentarer
Postat av: Emelie

japp, vädret på västkusten är helt knas. Det gäller att ha badkläder, jacka och paraply med sig vart man ängår ;) Kram

2009-07-28 @ 18:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0