Thunder

och brak! Åska här innan. Dock inte precis här men jag kunde ändå se de dära hemska blixtrarna slå ner i fjärran! fytte rackan asså.

Dagen rullar på. Orkat vara på benen hela tiden, känns riktigt bra. Känns dock som om jag springer maratonlopp hela tiden men det är väl bra att få göra det eller inte. Chiron longerade jag bara idag och inga problem där. Vi ska försöka köra honom och Totte till Laholm innan Lördag så vi hinner rida där lite grann. Bra för Chiron att komma ut lite också, På Lördag är det Falsterbo som gäller. Vi ska dit och bygga upp tältet där Catrins monter ska vara eller som idol kocken Alexander säger monster. Så sa han under hela helgen på Eurohorse, göteborg horse show. så i sätllet för monter så han over and over again monster! well well. Jag åker sedan hem för att hålla igång hästarna under veckan. Men Catrin kommer nog hem en kväll och rider i alla fall Ikaros, säkert Totte också. Men på söndagen eventuellt så kommer jag vara ledig för att åka ner och vandra runt i den förhoppningsvisa hettan i Falsterbo. Kommer bli som rena semestern här när alla är borta och jag här själv, helt underbart. Kommer vara jätte mycket att göra här också men jag planerar. hihi!

Josefin som är här jobbar på. Verkligen en liten arbetsmyra är hon. En kanon tjej, henne skulle man ha här hela tiden och då blir nog Chicko glad att få slippa mig haha! Och på tal om det så ska jag nu uinder eftermiddagen ha lektion för Josefin och Chikerixen. Se hur dom mår efter det (skämt och sido) Det ska nog gå bra. Catrin bad mig om det i och med att hon kör med teckenspråk idag. Låter fortfarande som en gammal trammoppe när hon pratar och frisk måste hon bli fram till Falsterbo.

Något annat som jag hade tänk att hinna med under dagen är faktiskt att rulla lite chokladbollar som de så fint kan heta fast jag alltid har hört negerbollar, står faktiskt det i de gamla recepten. Men jag kanske låter rasistisk nu om jag skriver att jag ska göra negerbollar? eller? Kom ihåg när min gamla chef berättade att när hon bodde i USA ett tag och var där över jul så hade hon gjort just negerbollar men gjort en direktöversättning och skrivit ner på en lapp där det stod niggerballs....OBS!!! kan man säga, tolkas på annat än just negerbollar. Well well jag hoppas att ingen tar illa vid sig av det namnet. Fast det roligaste var i alla fall när jag hörde på radion då en skulle fika på ett cafe och ville ha just en negerboll. Men då det stod en mörkhyad bakom disken ville han inte säga det utan tänkte säga havreboll. Han sa att han ville ha en kaffe och en havre (nu till det roliga) en havreneger...OBS!!! Åter igen! Så fel det kan bli med dess godbitar. Men i alla fall så är det i vilket fall oavsätt namn GOTT, och det är väl huvudsaken! eller?


Ha en fortsatt trevlig tisdag!

Kram
Timmie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0