ojsan hoppas

Söndagen försvann i ett naffs. Igår var det en slappar dag. Hästar vilade och även vi. Vi gjorde endast stallet och såg till att det fanns vatten överallt. Sedan så åkte vi faktiskt ner till den lilla bad stranden vi har och solade. Är glad för att vi inte skulle rida igår. Hisskiligt varmt! Corinne fick liten smärre panik attack igår när vi låg och solade. Helt plöstsligt så skriker hon och kastar med armarna och skvätter sand överallt. När jag förstod var det var hon skrek om så började jag med att få ett skratt anfall och Corinne kikade knepigt på mig mig "VAD" sa hon stup i kvarten och jag kunde inte få fram ett ord. Men efter mycket om och men så fick jag fram och höll fram den två centimeter långa pinnen som låg på hennes badlakan, den otroliga insekten. I den icke så allvarliga paniken såg hon riktigt rolig ut.

Under eftermiddagen så kom Josefin som var här i under några dagar i Februari som ska vara här i sommar. Trevligt säger jag. Har snart läst ut min bok. Liza Marklund, Livstid. Den är riktigt bra och har lite svårt för att vänta tills jag kan få läsa några rader nästa gång. Får se om dom finner Alexander.

Well well

Denna dagen kommer säkerligen buda på värme som igår och de andra dagarna, det går faktiskt bra med mitt exem, smörjer in mig satan i gatan så det inte börjar klia. Men fick lite blåsor och bulor i lördags när Jeffrey var här. Ja ja. Alla hästarna ska ridas idag och som chemat ser ut så ska vi hinna med alla till kl 12.00 så ska snart gå ut och göra i ordning första hästen. Sedan så ska det grejjas med annat under eftermiddagen. Måste röja lite med röjsågen om det inte är gassande varmt vilket jag nästan antar att det kommer att vara. Girlsen ska i alla fall roa sig med att högtryckstvätta det ensa stallet. Hmmm....undrar vem som kommer bli högtryckstvättad? Glad för jag inte är inblandad i det där. Vi får helt enkelt se hur detta ter sig.

Ikväll så ska jag föra över lite bilder från Corinns kamera från veckan som varit. Men blir nog inte fören senare ikväll eller tidigt i eftermiddag vi får se men senast i morgon bitti får ni ett inlägg med lite bilder.

Puss och Kram i värmen
Timmie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0