isiga vindar!

Är det någon som kan stänga av fläkten ute??
Jag börjar bli lite seriös, blåpser attans uta och Melanoz kan inte sova på grund av den snurrande fågeln vi harpå taket! grrr......

Igår så slog det mig en tanke, men tanken har varit där förr. Men likväl man vet om det se tappar man det!

Alla har vi haft motgångar, men även så olika. Igår när jag tittade på America´s got talent. Så var det en 45 årig man som ställde upp. Han var sångare, en professionell sådan. Men för 11 år sedan.
Han var med om en olycka som gjorde att han tappade förmågan till att tala. Men han kom tillbaka. Gav aldrig upp. Nu 11 år senare stod han på scenen igen och gjorde det han älskade mest av allt. Ibörjan av hans nummer stod hela publiken upp och buade ut honom. Men efter några sekunder stod alla och apploderade!  stod och buade ut honom tvekade han på sin röst och det han gör! Starkt.


(Fann inte videon på honom jag såg igår, så ni får förra årets vinnare)
 

Jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med detta men det fick mig till att fundera till, känna efter! ALDRIG GE UPP! Tänk att förlora förmågan till att prata som sångare och måste lära sig tala på nytt. "Vad har jag att klaga på" var tanken. Varför klagar man!?? Jag brukar vara väldigt nöjd och "stolt"  över mig själv, i det JAG gör. Men det är märkligt, den som hat/haft det tuffast i livet är den som sällan klagar.....


Nu ska jag ta och blåsa bort!
Känner mig taggad att ta ut Chiron bland alla flygande löven och träden som svajar fram och tilbaka i vinden haha!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0