Svar på kommentar

Anonym om Finns inte ord:
kan du inte säga vad det handlar om,för oss som är k'nnskiga och inte vågar titta

svar:
Visst kan jag göra det!

Det är ett "gäng" ungdomar som går över en bro med en hund i famnen. Jag förtod nästan med en gång vad dom skulle göra efter ha läst FATTYBOMS inlägg om detta.
Dessa ungdommar står och filmar samt skrattar och kastar hunden från bron så hunden landar på en hård grusväg, den ligger sedan där och kan inte resa på sig mer än att lyfta huvudet. Dom skrattar vidare. Detta kallar jag kännslokallt. Att man kan stå och skratta åt detta är för mig obegripligt, mer obergligt är det också HUR man kan göra detta.


en av valparna hemma,5 veckor gamla!

Missförsåt mig rätt nu kära läsare. Men det sliter mer i mitt hjärta när ett djur far illa på detta viset än när det gäller en människa. Nu kanske ni tycker att jag är totalt förvrängd i huvudet, men som svar har jag att ett djur kan inte försvara sig på samma sätt som vi människor kan. Denna hunden förlitade sig säkerligen på människan och sedan få denna upplevelse, av den varelse den förlitade sig på, människan. Det är VI som har tagit på oss ansvaret att ta hand om dom. Dom valde inte det, inte från början. Sedan har dom inte haft något val. Utan någon som ger dom mat eller vatten så är dom blottade inför döden. Deras liv ligger i våra händer. Dags att stå upp för det.......


Min hund Trissan (Darko´s old treasure)

Jag skrev ett liknande inläggför ett tag sedan om ni vill läsa det så finner ni det HÄR

HAN ÄR GRIPEN OCH MISSTÄNKT FÖR DJURPLÅGERI


               


Fick precis en länk via facebook där det står att han som gjorde detta är gripen, han anmälde sig själv efter fått påtryckningar via internet. Tack vare ett samarbete fårn olika nätanvändare. bestämde sig för att hitta den skyldige. Detta lyckades och Svajunas Beniuk är nu gripenoch åtalas för djurplågeri.

                                                   

Ni kan läsa hela artikeln HÄR




Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag har inte kollat på klippet efter att du skrivit vad som händer, jag kan inte se människor som är elaka mot djur. Det gör ont i hela mig :(

Kram

2009-11-19 @ 22:36:05
URL: http://melanoz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0