Ica reklamen


Många anser att reklamen är stötande för människor som lider av downs.

Jag kan tycka att reklamfilmen är bra, jag tycker att det är vi "normala" som blir lite dummförklarade.
Det finns ingen anledning till särbehandling tycker jag. Dom klarar av mer än vad man tror.
Jag har en liten del erfarenhet av handikappade från ridskolan, handikapp gruppen.Många av dom klarade avatt sköta hästen helt själva! Det var en tjej somdocl var rullstolsbunden och henne red jag tandem med. Hon sitter framför mig och jag bakom på hästen. Man kunde inte se några stööre utryck, men hennes ögon talade. Tänk vad djur kan göra med människan!

Men det jag vill ha sagt att bara för att handikappade har problem eller dom som är klassade med olika sjukdommar så betyder inte det att dom är inkompitenta. För mig är det personer somger mig inspiritation. När dom klarar sig så får det mig att tänka på varför jag ens klagar?





Nu ska jag gå och lägga mig, min magebörjar göra nåot grymt on! Tror min magmunn böjar krångla igen!

Hoppas ni haft en fin fin lillördag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0