Om ursäkt

Vi ber om ursäkt när vi gjort något opassande, eller om vi inte hörde vad personen vi pratar med sa för något. "förlåt?"

Vi alla har kännslor, det finnt många olika sorters kännslor.

När vi gör något som käns bra har vi oftast en bra magkänsla. Men ibland sker det att vi inte kan styra dit magkänslan säger för vi vågar inte tala om det utan att be om ursäkt.

Hur många går inte dagligen och känner att jag hellre vill gå den vägen min magkänsla säger mig. Jag går efter min magkänsla, har till och med bett om ursäkt för det. Ursäkten fick personen då jag trodde att jag skulle göra ett djupt sår. Att be om ursäkt för sin akännslor är något man inte bör behöva göra. Inte heller ska andra ta över viljan och man går emot magkänslan. Den vägen som vi igentligen vill gå.

Varför be om ursäkt för något man känner.

"-förlåt mig"
"-för vad? för att du visar kännslor"


Är man rädd för att visa det man känner, då är det mer betydelse fullt än någonsin att berätta och visa andra vad du igentligen känner inom dig.

Lättheten att bli styrd av andras åsikter är oerhört sant. Men vi reflekterar det inte. Jag tar råd av andra, lyssnar och tar till mig. Men jag gör valet. inte dom som gav mig sitt råd. Du blir förfrågad varför du gör som du känner, du kommer att göra ett misstag. Låt dig själv göra det misstaget. Men när du gjort det vet du att du gick på din gene känsla och på "detta vill jag göra". Framtiden är något som vi aldrig vet om, vilken känsla man ska gå på kommer alltid vara ovetande. Men följer man det sin egna känsla säger så når man längst. Ibland så klarar man inte av att hålla huvudet ovanför vattenytan och får börja om. Det positiva är att det blir en lärdom rikare.

Våga lita på sin känsla och våga göra misstag tror jag gör oss starkare!

Be inte om ursäkt för dina kännslor, var stolt och stå upp för dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0