Svinigt värre!

                       

Idag har jag en åsikt som kan vara värd att ta upp. Först vill jag bara poängtera att detta är inte mot bloggerskan eller bloggen där jag först läste det. Clear med det?

Ibland så undrar jag verkligen vad som sker?? Tycker ni, seriöst att microgrisen ovan ser frisk ut? Det som ni ser är den nya trenden, microgris i handväskan nu är Chiuauan ute for real. Vad tycker ni om det?

Jag blir verkligen besviken. Att människor i överhuvud taget kan avla fram djur som ska vara så små som möjligt för att sälja dom så dyrt som möjligt för att sedan bo i handväskan hos en storstadsbrud som tjagglar tuggumi och snurrar håret. Att personer ens överväger att ha ett djur i väskan? Länge leve livet som Accossear......

Det är inte enbart djuren i väskor som irriterar. Även att människor är så dumdristiga. Hur många kommer inte skaffa en microminigris i stundens hetta? Hur många skaffade inte en tinywiny-hund när Paris Hilton sprang runt med sin? Hur många Tänker/tänkte sig för innan köpet? En kort tid går och sedan "Oj, jag vill inte ha ......längre" och säljer det. Tror att det lätt glöms bort att det är faktiskt är liv vi pratar om.

Att man verkligen har funderat många gånger om och vänt på alla bitar INNAN man tar ett beslut. Nu så kommer ni säkert tycka att jag är fördomsfull som tror att ingen tänker sig för. men så är det inte. Jag ville få det jag tyckte om hysterin om att ha ett så litet djur som möjligt. Skaffa en skogmus istället.....

Känner att det inte spelar någon roll om vad jag skriver just nu så jag stoppar här.......

Nu ska jag i alla fall gå  och ta hand om mina djur i stallet och jag lovar, dom får inte plats i en handväska!


Kommentarer
Postat av: Grisans matte

Va? Var Grisen på riktigt? Trodde det var en fejkbild. Herrjösses...

2009-10-09 @ 00:30:18
URL: http://minvackraste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0