God kväll

Hej darlings! Förlåt för dåligt bloggande idag, men tiden har inte funnits för att uppdatera.

Hela dagen har gått i ett idag. Britt Hammar Grand Prix dommarkandidaten var här i dag och hade programträning. För er som inte vet vad det innebär så betyder det att man rider det dresysrprogram man vill. Oftast blir det programmet man tävlar eller ska tävla i. Britt dömmer ritten som om det vore tävling. Efter ritten så får man hjälp av Britt, hon går igenom hela programet steg för steg och säger vad som var bra respektive mindre bra och berättar vad hon vill se som dommare. Kanon bra är det. Jag och Chiron satte i alla fall en 8:ta på högergaloppen och den första volten där, riktigt skönt då den galoppen har verkligen varit jobbig och vi har tränat och arbetat med att få honom starkare där. Så kul att det börjar göra resultat. Får dock inte släppa min högerskänkel alls. Pressa citron med vaden, underskänkeln och hålla igång galoppen med sätet och drivning med ytterskänkeln. Vi fick i alla fall ihop 68% så helt okej! Jag är i alla fall nöjd. Travökningarna satte vi också!

Det blev visst en del häst snack i detta inlägget, men bloggen heter faktiskt livet för en ryttare.......

Hörde idag på radion att en elev på en skola har skolkat i 1 år och skolan har inte rapporterat detta. Hallå?? 1år = 12 månader! Men visst kul för den eleven.....




På tal om elever och skola. Är en del prat om temat "mobiler på skolan" En del skolor förbjuder mobiltelefonerna och en del låter det vara. Vissa skolor ser det som en bra utveckling och ska i stället ta vara på den för att kunna skicka ut mass sms till eleverna. 

Jag tycker att man ska få lov att ha mobiltelefonerna på skolan MEN. Finns en funktion som kallar soh ljudlös. Finns även en av och på knapp. Är helt funktionsdugliga under lektionen! Är det prov mm. kan man så enkelt be alla eleverna att lägga fram sina telefoner på kartedern framme hon läraren och får den när man lämnar in provet. Jag tror inte på det där med att förbjuda saler i skolan. Eleverna blir nog ännu mer MÅSTE HA DEN! Kan inte vara utan den och gör då större grej av det hela!
 


Jag själv skulle aldrig överleva utan min nalle!

Era hissar och dissar komme att publiceras här i morgon kväll! Så kom igen och hissa och dissa, vill höra era åsikter!

Nu är det dags för sängen!

kram
Timmie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0