Gråter!!

k-ka-kal-kallt!!!

Hej vänner!!! Idag är det då inte varmt, blir en sådan dag med lager på lager va kläder på sig.



Måste erkänna att jag är skit tråkig just nu, händer inte så mycket bloggen just nu. Vet inte vad det kan bero på, känner mig inte riktigt hunda heller och i morse vaknade jag med röda ögon, och springer runt och tjuter hela tiden. Men jaja! Bara jag kan dricka mitt kaffe så blir jag nöjd och glöggen får man ej glömma!




Jag läste för ett tag sedan en artikel på tidningenridsport.se " Skritt- det handlar om takt" skritten är väldigt omdebbaterad och dess egenskaper kan vara avgörande för en hästs karriär och avel. 

Tidningen Ridsport har gjort en video ang skritten där bland annat Wladimir O.A visar med Pernilla André i sadeln. 
Tycker den är helt klart värd att titta på! Dessutom till er som kanske har lite svårt att skilja på mellan och samlad skritt t.e.x. Vad är skillnaden? eller Ökad och friskritt? Detta förklarar dom i videon så ta en titt! 

Dessvärre är videon låst så jag kan inte lägga in den här på bloggen men ni får en direkt länk HÄR!!!  





Kommentarer
Postat av: Lina

blåser verkligen kallt idag! min blogg är übertrist just nu. händer inte så mycket på hästfronten nu för min del. ska kolla på videon!

2010-12-10 @ 10:20:04
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Lina

Så bra video! :D Finns det för andra gångarter och rörelser med?

2010-12-10 @ 10:26:20
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Erika

Roligt att du tipsar om såna video osv, har tittat på den och tyckte den var bra. :)



Hoppas dina ögon blir bättre snart.

Kaffe är ett måste nästa man går upp, annars börjar dagen inte bra. ;)

2010-12-10 @ 10:41:22
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jättebra tips om video! Tycker det är svårt att rida skritt, så lätt att "förstöra" om man grejar förmycket så jag fick massa bra saker att tänka på.

2010-12-10 @ 12:28:14
URL: http://hastskotare.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0