Morgonen!

Hej vänner!!

Idag är det hel skumt ute vi har töväder!? Inatt hade vi 1+ grad här. Jag förstår ingenting! Jag kan faktiskt inte säga att jag är superglad över tövädret vilket gör att det är isrodelbana här på vägarna då! Uscha....

Jag vaknade i morse och kände mig helt okej, fortfarande täppt i näsan och trött. Men att man är trött är väl ingen nyhet.

Som vanligt på morgonen så surfar jag runt lite överallt och hittade något som jag fick kännslan av "nu är det överstyr" haha. Inte riktigt så illa men nästan. Men fick syn på på bilden nedan på hippson.se´s hemsida.




Sadel är frå John Whitaker, men här verkar det inte vara viktigast att deras märke syns utan i detta fallet sverige flagga. Jag antar i alla fall att man kan beställa med vilket flagga man önskar. Men har det blviti flagghysteri överallt? Man kan få stigbyglar i flaggfärger, schabrak med flaggor även framtill på schabraket, det ska vara på ridstrumpor, martingallar, hjälmar ja överallt! Och för min del är det tråkigt. I vissa fall kan det se helt okej ut. Men börjar kännas lite enformigt måste jag ändå säga. 

 

Sedan är frågan, om man verkligen skulle våga köpa en dyr hjälm som ovan och tävla med den. Ena tävlingen kanske går bra men nästa med en annan domare kanske det går mindre bra. För vad jag har förstått det som så är reglerna väldigt luddiga gällande att rida med sverige flaggan. Vilket då kan uppfattas olika av olika domare.

Well Vad tycker du om flaggan på sadeln etc?



Kommentarer
Postat av: Camilla

Har aldrig varit speciellt förtjust i flaggmönstrer från början. Hjälmarna tycker jag är jättefula men det är ju olika från person till person.



Att ha det där lilla märket på sadeln känns lite onödigt, varför inte bara ha på schabraket då istället?

2010-12-11 @ 10:52:42
URL: http://hastskotare.zoomin.se
Postat av: Lina

På sadeln så litet, helt okej om man gillar flaggor. Inget jag skulle vilja ha, och verkligen inte hjälmen!

2010-12-11 @ 11:03:02
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Olivia Gustavsson

snygg hjälm!

2010-12-11 @ 11:18:32
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: S

Med tanke på att Sveriges flagga inte är så jätte karismatisk (haha) så vill jag säga att det inte är så snyggt.. Jag tror jag har vant mig, men jag kommer ihåg förra året eller när det va då flagghysterin började, och då tyckte jag det va Fult! Så jag tror det är vad jag tycker..? Känns lite amerikanskt att springa runt med sin flagga på allt.. Vi har inte riktigt den "stoltheten" jämt emot vårt land och vår flagga, så det känns mest konstigt. Mode fluga helt enkelt! Kommer du på en lokal/regional (osv) tävling är det liksom ingen tvekan om vilket land du kommer ifrån. Och EN flagga räcker isf, inte en på varje del av din/hästens utrustning :p

2010-12-11 @ 11:35:45
Postat av: Jenny Persson

Tycker det är helt okej på sadeln (även om jag själv inte skulle vilja ha det) men den där hjälmen är enligt mig bara så fruktansvärt ful....blä!



Jag antar att du tänker på dressyrtävlingar när du skriver om hjälmen. Jag tror INTE att den hade varit så poppis hos domarna där. De reagerar ju över de minsta små petitesser och detta är inte den LILLA petitessen precis ;)



2010-12-11 @ 11:37:47
URL: http://www.fideliochenhorningen.onsugar.com
Postat av: OLIVIA WESTERN

Fin blogg! :)

/ oliviawestern.blogg.se

2010-12-11 @ 12:25:44
URL: http://oliviawestern.blogg.se/
Postat av: Erika

Gillar inte flaggmönstret heller på.

Tycker hjälmen är grymt ful, och då på en sadel ? Nae fy . :P

2010-12-11 @ 15:12:11
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Emily

Jag tyckte det var jättefint med en så liten och enkel detalj som flaggan på sadeln :) däremot på hjälem osv tycker jag inte det är så fint :P

2010-12-11 @ 16:44:59
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jag kan tycka att flagga är okej om man tävlar i ett landslag, eller i alla fall på en internationell tävling. Annars tycker jag inte att det är så snyggt med flaggor på allting.

2010-12-11 @ 22:47:57
URL: http://fiasanna.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0