I väntan

på att min lunch ska bli klar så surfade jag på aftonbladet och läste lite.
Jag har sagt att jag ALDRIG har varit med om sådan här vinter som det har varit eller är kanske man ska säga. Inte undra på när det var 23 år sedan det senast var så här kallat i vårat avlånga land.

Bistert vinterväder I slutet av januari i år orsakade snön
(bild från aftonbaldet.se)

Det står även i artikeln att i stockholm slog ett rekord sedan 1829gällande kylan! Det äges ago och lite till! Men i medelhavsområdet så har det varit varmare i Januari än vanligt! Det sa dom även när jag var i Egypten, där hade vi från 27-30 grader varmt varje dag och så varmt har det inte varit på flera år i December månad. Helt skumt enligt mig!

Som tur är så är det ridhus där jag arbetar så därav dabbas jag inte så hårt av snön som många andra hästägare gör.

artikeln finner du här

Hur har denna vintern drabbat dig??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0