Mys

Eller nja! Sitter och äter lite mat innan det är dags för att dra ner till stallet igen!

Läste precis en artikel fårn Aftonbladet.se där Arbetsförmedlingen inte gav aktivitetsstöd till en 28 årig man pga att den 28 åriga mannen inte ville skakahand på grund av religösa skäl!
AF. Få betala ut 60:000kr i skadestånd plus betala rättegångskostnaderna!


Jag måste faktiskt erkänna att jag tycker det är lite fel från båda sidor. Men bara min åsikt. Om man nu kommer till sverige och är svensk medborgare. Kan man inte göra som vi gör här? Tänk efter. När vi far utomland så tar i alla fall jag seden dit jag kommer. Då är jag inte ens medborgare i det landet. Men när det kommer till sverige så behöver man inte gör som vi svenskar utan man kan i stället få skadestånd!! Dock tycker jag det är fel av arbetsförmedlingen att inte gett honom Aktivitetsstöd på grund av en sådan lite sak!

Enligt mig så får man ändå ta seden dit man kommer. Men klart säger man ifrån eller ha en åsikt i ett sådan här ämne så får man lätt rasitst stämpeln. Men som sagt bara min åsikt!

Artikeln finner ni HÄR

Vad tycker du??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0