Varför?



Satt precis och tittade på proframet Glee Club på 4:an. Ofta när jag ser serier/filmer i den genern så undrar jag varför det inte finns något liknande i de svenska skolrona. Ta t.ex. Glee Club, där tvälar dom om den bästa kören på de olika skololorna och till och med hamnar i media. Nu kanske det inte är så i verkligheten men man vet att det finna cheelleading och rygby, eller hur? Men inte finns det något sådant i sverige. Många ungdomars framtid bygger på de sporter/körer som skolan erbjuder. Jag tror att många ungdomar skulle bli mer engagerade i skolan och sin utbildning om skolan har något att erbjuda som USA t.ex har. Här i sverige bli man mer eller mindre tvingad till gymnastiken och avrför många känner sig så tvingade kan bero på många faktorer. Jag hatade gymnastiken fram till andra året på gymnasiet på grund av olika anledningar. Men kan man göra något roligt av det hela, bilda en grupp där alla brinner för amma sak tror jag skolan skulle bli ett roliagre ställe.

Om man tar alla ridgymnasier som finns. varför inte bilda olika typer av runeringar inom hoppning, dressyr och eller kadrilj?? Att man har lag där skolorna tävlar mot varandra. Även där tror jag att fler elever skulle våga mera. Dessutom våga tro på sig själva och kanske göra lärarna mer engagerade i eleverna. Det finns även fler gymnasieformer man kan utveckla på så vis. Kanske är jag inne på fel spår och tänker fel. Allt ska inte vara roligt. Men kan bygga up skolan till ett roligare ställe och göra dagens ungdomar mer engagerade så why not??





Kommentarer
Postat av: Jessica - "Fashion by Jess"

hahaha tack & dsm!

2010-01-05 @ 16:27:24
URL: http://meyoulove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0