Göra sin grej!

Jag fick reda på något som jag bara var tungen att se vidare på. Nu förstår jag vad som menades.

Denna killen som kallar sig Keenan sitter och mimar till olika låtar och han gör det sjukt bra. Han ser inte klok ut haha och han har kanske en form av sjukdom. Men han går verkligen in för det han gör. Hela hans ansiktsutryck är helt obegripligt på ett sätt. Men man kan inte sluta titta på honom. Jag har suttit och kikat flera klipp.

Men saken är den att han gör något som han tycker är kul och vill troligtvis kunna ge någon annan ett skratt. Han bryr sig inte om att han inte är den nsyggaste på jorden, han har KUL och bjuder på sig själv. Bryr sig inte om alla kommentarer han får som är skit utan han kör på ändå.

Personligen så tror jag fler borde vara som honom. Att våga vara sig själv och köra sin grej. Jag är i alla fall imponerad och har nog aldrig sett något liknande. Jag kan inte sätt tummen på vad det är som gör att det blir så "fängslande" men något är det.






På den sista filmen har han över 17 miljoner visningar på youtube. Det är ca 9 miljoner invånare i sverige. Sjukt många har suttit och tittat på denna video och på denna kille. Den översta viden tror jag det är ca 2 miljoner visningar.

Jag ger ändå stor respekt för någon som vågar göra det han gör och visa det för så många. Här sitter vi många bloggare i sverige och inte vågar visa bilder på oss själva etc för att vi är rädda att folka ska misstolka oss på fel sätt. Men vad är det för fel att ha kul? Men han vågar och det respekterar jag stort!



Bara för detta så kommer jag visa denna otroligt seriösa bild som togs i sommras när vännen var på besök! Så får ni själva avgöra om ni tycker jag är en oseriös person eller ej. Men varför inte få ha kul och göra galna saker och i detta fallet handlar det om ett foto! haha. Det är just detta som kan vara svårt genom bloggen. Jag har säkert kunder som läser det som jag skriver här på bloggen och givtvis vill jag uppfattas så proffesionell som möjligt och jag är verkligen seriös med det jag gör och vill därför inte att folk ska uppfatta mig som en fjantig wanabee som fjantar sig bakom en skärm. Men alla är vi inte mer än bara människor eller hur?



Men det betyder ju inte för att jag har kul och kan klara av att lägga ut en bild som med vännen att jag är oseriös med mitt arbete, yrke.

Våga skratta!




Kommentarer
Postat av: Eleonor

hahaha sjuk kille! :D fick mig ett gott skratt!

2010-11-18 @ 20:51:00
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Eleonor

DE TYCKER JAG OCKSÅ! :) Its my favoriter you vet! :9

Sitter o läser lite inlägg av dig från 2009 o de är svinkul! :)

Har själv bloggat sen 2007-2008 men har bytt bloggnamn till o från så därför ser de så fjuttigt ut just nu...

/ Eleonor

2010-11-18 @ 21:12:39
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Folk är så rädda för att skämma ut sig, och vågar inte bjuda på sig själva...



SV: Jag tror att det gör unghästarna gott att få vila ibland. Min erfarenhet är att de mognar under tiden de vilar. För Dimmas del är det nog bra för både huvud och kropp. Hon har ju lärt sig en helt ny gångart, tölt, under de senaste månaderna.

Jag skulle ju hellre låta skolan vila och satsa på hästarna... men en utbildning är ju aldrig fel.

2010-11-18 @ 21:47:32
Postat av: Sanna

Glömde visst skriva namn på förra kommentaren...

2010-11-18 @ 21:48:10
URL: http://fiasanna.zoomin.se
Postat av: Emily

Haha underbart xD

2010-11-18 @ 21:58:47
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Lina - Mitt liv med hästarna!

Så härligt! Själ vär jag ganska "låst" och har svårt för att släppa loss. Lite jobbigt..

2010-11-18 @ 22:29:10
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Johanna

hahaha jag har sett honom innan, sjukt skoj! blev nyfiken på vad exakt det är för sjukdom han har så googlade på det och fann "What disease does Keenan Cahill have? 15-year-old YouTube star Keenan Cahill has a rare genetic disorder called Maroteaux-Lamy Syndrome" nu ska man bara komma underfund med vad det är också :) haha

ps. du glömmer väl inte din "dag 2?" ;) haha

2010-11-18 @ 23:17:51
URL: http://johannawithlove.blogg.se/
Postat av: Camilla

Haha, underbar kille :)

2010-11-19 @ 18:58:01
URL: http://hastskotare.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0