Hur gör man??

Hej vänner!!

Förlåt för en totalt kass uppdatering idag!! Lovar att det ska bli bättre och har lite grejjer på g här i bloggen till er fina läsare!!

Men jag har en fråga, HUR GÖR MAN FÖR ATT INTE FRYSA!!!?? Jag fick en superskön jacka av chefen idag med massa dun och varme. Men nu sitter jag i soffan och fryser som en gris. När jag skrittar fram hästarna så fryser man och när man skritar av blir man kall och sedan börjar det om när man ska ta ut den andra hästen och den tredje hästen och så håller det på tills det är klart. Det possitiva om man ska försöka se något sådant i det hela är att man rider väldigt aktivt för att inte frysa haha!


                                                 klicka på bilden för att komma till Elenors blogg!

Men nu ikväll så fick jag en liten enrgi kick av Elenor, gjorde faktiskt lite av min dag efter tandläkare, bedövningar och kyla. Hon har gjort en länk lista för oss hästsportbloggare där jag blev länkad som guldtangenten, välskrivna inlägg vilket gjorde mig VÄLDIGT glad. Är så kul när man får cred av er läsare och andra bloggare!! Tack Elenor och en superbra ide med linklistan!



Men måste ändå medge att jag är nöjd med dagen i alla fall. Jag har nog hittat världens bästa tandläkare, superbra människor och som verkligen gör det möjligt och trevligt att gå till tandläkaren. Som ni kanske tidigare har läst så går jag till en privat klinik, dels bästtre priser och dels bättre service och patient medvetenhet!!

Hästarna har gått bra idag, men tycker synd om dom när löddret från munnen blir till frysna pinnar i skägget. Hade en häst en gång som hatade dom isiga sakerna som hängde. Gick bara och flabbade med underläppen så fick stanna och dra bort dom. Då gick det bra! Små liven. Men jag hoppas att det inte blir allt för kallt. Hur man än vill så är det för kallt kan man inte rida bra och försöka bli varm är nästan en omöjlighet när det är -15 och kallare. Känns faktiskt inte specielt snällt mot hästen heller att begära arbete när massor av kall luft kommer in i hästen, man blir ju inte varm!! Så kallare än så här behöver det inte bli. Även om det hotas att det så skall bli. Men där slänger jag dövörat till! ☺

Hoppas i alla fall att ni läsare inte fryser allt för mycket?!

Hörs mer i morgon, natti natti!


Kommentarer
Postat av: Nadja Eriksson

Jag bäddar ner mig i Vinterridstövlar, thermobyxor, dunjacka, fleceemössa och skinnhandskar när jag går ut, annars ser jag ut som en isgalss ;)

2010-11-30 @ 23:45:10
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: Emelie och Joker

Jag är ny på din blogg, så jag vet inte hur du brukar göra. ^^ Men skritta fram och av hästen för hand. Då kommer din blodcirkulation igång och du blir varmare i kroppen. =) En aktiv promenad i 10minuter borde du bli varm på. ;P

Plus att hästen skrittas fram och hinner bli varm innan du sitter upp också. =)



Hoppas du hittar ett sätt som passar dig! =)

2010-12-04 @ 09:01:12
URL: http://likeajoke.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vi brukar ofta ha nedåt -20 och även kallare ibland och blåser en del här men får så lov att klä på mig och rida ändå annars är det bara å ställa av hästen hela vintern ;) Har 5 km till ett ridhus med sjukt djupt underlag annars 3 mil vintertid till ridhus :P Så är bara att rida och se glad ut :)

2010-12-07 @ 21:32:32
URL: http://sandrabystroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0