Men inlägget då?

Jag läste Fokis blogg idag på morgonen där hon skrev att hon ska ge en skola i Thailnad två nya datorer, bjuda på mat och glass dessutom skänka en summa pengar till skolan så eleverna kan få bättre klassrum.

Väldigt generöst enligt mig!!

Men när jag läste egenom kommentarerna så handlade nästan alla förutom 2 stycken ca allt annat än om inlägget. Ibland så undrar jag om någon läser inläggen? Jag tycker att jag får väldigt bra kommentarer till mina inlägg. Men till Fokis inlägg som jag beskrev ovan så var det frågor som "vart har du köpt den klänningen" "Gud, hur kan du använda en sådan kort klänning" osv. Men själva inlägget om att hon ska skänka pengar till en skola? 

Jag kommeterade till det inlägget för jag tyckte verkligen att det var en jättefin  sak att göra till denna skolan och dessa barn. Men ingen kommenterade det hon hade skrivit. Väldigt få i alla fall. Jag kommenterar väldigt sällan utan att i alla fall läsa det inlägget som jag ska kommentera till.

Om någon har bloggat och skrivit som bland annat blondinbella skrev för ganska länge sedan när hon skulle på en begravning. Då får hon en kommentar liknande "Hoppas du får en underbar dag =) " men vad hade hon precis skrivit, att hon sulle på begravning och hur fantastisk kommer hennes dag bli då? Läste den människan ens inlägget?




När jag kommenterar så vill jag ge feedback på det jag har läst och till den som skrivit det och om det själva inlägget handlar om.  

Vad tycker ni??




Kommentarer
Postat av: Eleonor

Håller med. Det är därför lite dumt att man inte kan ha ett svarsfält där man kan svara direkt tillbaka på en kommentar, ibland när min mamma läser min blogg så kan hon ringa o fråga: Varför har de kommenterat så konstigt? Eftersom man måste svara på kommentar i ett inlägg. Då blir de ju automatiskt att man kanske bara kommenterar första bästa inlägg.

Kram

/ Eleonor

2010-11-25 @ 12:07:39
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Erika

Håller med dig! :)

2010-11-25 @ 14:57:55
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Lina - Mitt liv med hästarna

kan erkänna att jag inte alltid läser alla inlägg så noga, men de tberor ju på vad det handlar om. en sådan sak är ju självklart värd en kommentar!

2010-11-25 @ 19:36:22
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Jag hatar sånna kommentarer!

Men de flesta som kommenterar på storbloggarna vill ju bara att andra ska gå in på deras bloggar.



Typ när man skrivit vad man gjort en dag då i ett inlägg och någon annan kommenterar; "Vad har du gjort idag då? :)"

"Haft en bra dag?"



Blir bara så trött på sånna som frågar någonting när dom egentligen har svaret precis framför näsan.

De borde ÖPPNA ÖGONEN!

2010-11-25 @ 21:44:10
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Nadja

Jag tycker att man ska kommentera något relaterat till inlägget, annars behöver man inte kommentera alls.

2010-11-25 @ 22:08:43
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0