Mycket!

Jag tycker att det har hänt väldigt mycket olyckor med hästar inblandat de senaste veckorna är det inte ryttare som har avlidit så är det hästar och släp som åkt av vägen eller liknande.

Läste en artikel där pappan utalar sig om sin dotter Alva på 7 år som avled efter en olycka för ett par veckor sedan. Den 17-åriga tjejen som avled i söndags kände en av mina vänner. Jag tycker det är hesmkt. Men det är levande djur vi har att göra med som dessutom väger x-antal kilon. Man måste ha respekt. Även hur mycket säkerhetstänkande man har så kan det faktiskt ske olyckor. Alva hade all skyddsutrusning på sig, men blev olyckligtvis trampad där västen inte skyddar.


Hela artikeln kan du läsa HÄR

 

13 000 skadade är MÅNGA personer. Ridsportförbundet ska komma med en noll-visions plan, liknande som finns inom trafiken. Men frågan är om man kan komma till en noll-vision inom något? Jag tror att man kan minska olyckorna men hjälp av olika medel. Ridsportsförbundet har kallats in för att vara med i utredningen och polisen ang dessa olyckor som hänt ang säkerheten.

Lider med de annhöriga till de två tjejer som fick avsluta sin tid här på jorden way för tidigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0