Nej en sanning

Jag blir fashinerad ibland, hur folk kan reagera på en sanning som egenligen inte är någon nyhet. En del säger okej och bra med det och tar åt sig det en del hör inte och lägger lätt undan det på någon annan.

Jag tycker det är en självklar sak här i livet att man har en öppen dialog och en bra kommunikation, jag har lärt mig att det fungerar bäst så. Men många kan inte ta det, bortförklaringar hit och dit, lägga över det på någon annan.



Visst vissa saker kanske man inte säger rätt ut utan att kunna förklra för sig. Om jag tycker att någon har skit fula skor så säger jag inte det om personen kanske precis köpt dom och är överlycklig, då kanske man säger fräsiga skor och kul att dom passar dig, jag själv skulle aldrig kunna ha sådana kanske något i den stilen. Men inom vissa områden måste man enligt mig vara ärlig och kunna ta ett nej.

Lika dant är det säga nej, hur svårt den än kan vara men känner man för ett nej så måste man våga säga det. Även om man får ett tråkigt bemötande från en sida när man säger nej då den andra partern som alltid vill höra ja inte kan ta att man säger just nej och det är orubbligt, helt plötsligt kan man vara vatten värd. Att helt plötsligt ändra sig och säger andra saker bara för att den andra inte sa "ja men självklart" och inte gick på den linjen som den buttra personen tyckte. Det är fel! För mig så måste man kunna acceptera vissa saker här i livet, två viktiga saker är ett nej och en sanning. Håller ni inte med?

Tycker bara det är väldigt intressant vilka sidor man kan träffa på hos olika männsikor beroende på om dom vill höra sanningen med en öppen dialog eller alltid ett ja och sedan får höra ett nej och blir helt annourlunda bara för att det inte gick som dom hade tänkt sig. Dom fick inte sin plan genomförd och då ska man tydligen från out of the blou tycka tvärt om man vad man gjorde tidigare när man alltid höll med och alltid sa ja och verkligen försökte vara till lags.

Jag menar inte att man ska vråla ur sig allt man känner och alltid vara ärlig så man djupt sårar någon som t.ex. som skorna jag skrev som ex ovan. Men vissa områden måste man kunna ta det som sägs utan att helt plötsligt tycka rid om någon/något man tyckte var ros tidigare.

Förstår ni vad jag försöker få fram haha! Vad tycker ni?


Från att vara något bra till att bli något som hamnar under kategorin övrigt pga ett nej eller en öppen sanning.


Kommentarer
Postat av: Anneli Johansson

Jag förstår hur du mennar. bättre att ha en öppen dialog när det gäller allt faktiskt... visst kan vissa saker vara jobbiga men i längden så är det såklart det bästa. mans ka stå för det man tycker men man kanske inte ska vräka ur sig vissa saker utan tänka sig för :)

2010-11-10 @ 08:53:19
URL: http://atigas.mittspejs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0