sNö äR Kul, JoinA oM du TycKer dEt du OckSå ppPPPppPPp

Vi har verkligen mycket snö här, hänger faktiskt från ridhustaket!! Så länge man är inne och kan se ut på det så är det faktiskt ganska mysigt, men annars en diss från mig haha!


Hittade en video om lite tips på hur man kan förbättra sitt självförtroende!
Jag stängde dock av ljudet när jag skulle läsa vad som stod, men vissa saker är SANT!
 


Det är väldigt lätt att man glömmer bort att andas när man sitter på hästryggen, man kan nästan bli lite för fokuserad. Men vad händer om man inte andas? Jo, man blir stel. Så jag brukar under ridpasset tänka djupa andetag och komma ner och nära hästen, djupa andetag känn efter osv. Mer och mer slappnar man av.

Det är likadant om det är jobbigt utanför ridningen, kan vara jobbigt i skolan, hemmet eller något annat som tunger en. Sådant brukar jag försöka stänga av när jag ska rida och plocka fram det som är possitivt och ger det i ridningen i stället. Då blir det automatiskt att man gör ett bättre jobb än att rida med negativa tankar!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag brukar alltid sitta och vissla när jag rider haha! Funkar jätte bra för ens koncentration och att lugna ner hästen :)

2010-11-10 @ 11:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0