Dagens!

Många av er tror säkert att jag rider med benlindor på hästarna varj dag. Men det jag gör faktiskt inte. I och med att jag ofta är själv, gör i ordning alla hästarna själv och allt anat runt omkring så tar det för långtid om jag ska sitta och linda alla hästarna hela tiden. Även om jag själv tycker att jag gör det snabbt. Jag rider med senskydd eller damasker och givetvis i lindor ibland och beroende på vilken häst det är och vilket skydd som sitter bäst. Vanliga skydd är enkla att sätta på och ta av samt tvätta! Därav att jag inte rider med lindor dagligen.

Något som är bökigt med lindor är när man tvättar. Det är rena rama orm-boet när man tar ut dom ur tvättmaskinen, någon som vet vad jag menar?? haha.















Kommentarer
Postat av: Lina

Jag har senskydd fram och höga alt. låga strykkappor bak på hästen och senskydd fram + strykkappor bak på ponnyn. Linda är jag lite rädd för faktiskt, men fick göra det ett tag p.g.a. en knöl som inte riktigt gick ned sig efter en sårskada och skydden inte satt bra.

2010-10-09 @ 11:08:24
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Emily

Eller så gör man den enkla varianten - inga skydd alls ^^ Har bara skydd om jag longerar, hoppar eller om jag rider lite hårdare på min andra häst, då brukar jag linda eller ha strykkapor/dressyrskydd :)

2010-10-09 @ 11:48:02
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tack :D Är väldigt förtjust i min nya lilla häst. Hon är efter Topaasch- Prestige- Galliano.



Skönt att den iaf gett med sig. Kan förstå att man blir seg efter och att det håller i sig ett tag.



Jag försöker linda så ofta jag akn och hinner, gilalr det allra bäst men har lite träningskydd som det får bli de dagarna de inte hinns med att linda. Går inte att rida min tant utan skydd tyvärr.

2010-10-09 @ 14:35:44
URL: http://hastskotare.zoomin.se
Postat av: Eleonor

Ja de är mkt konstigt faktiskt. Vi får se hur de går, annars tycker jag vi får gå ut med varningar i inlägg om fusktävlingarna så man inte länkar i onödan.



Keep up the good work! :)

/ Eleonor

2010-10-09 @ 18:11:02
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0