Ett litet svar





Svar: Hästar och det som hör till är verkligen en livsstil och mindre blir det inte om mandessutom har det som yrke. Men visst är jag ledig. Förra måndagen under eftermiddagen var jag ledig. Men jag är väldigt sällan ledig heldagar, jag trivs bättre med det. Jag har även egna hästar som är på utbildning/träning hos mig och som är under mitt ansvar utöver de hästar som chefen har.

Men när jag är ledig så har jag i alla fall varit nere i stallet, fodrat, mockat, släppt ut, släppt in hästar etc. Men visst är det skönt när man komme iväg som in till stan och bara släppa hästarna och stallet för en stund. Det är något som man måste göra. Man måste få lov att ladda upp batterierna och göra, se någonting annat. Men även om jag får tillsägelse och frågan om jaginte vill åka in till stan eller åka hem och ibland frågan om jag ska åka på semester av chefen, så vill jag vara i stallet..... 

Men saken är även den att jag känner inte eller ser det som att jag jobbar när jag är i stallet. Jag älskar att vara nere i stallet, jag älskar att rida och allt som hör det jag gör till. Det blir väldigt lätt att det går alldeles för länge innan man tar sig i kragen och ta sig från stallet. Men trivs man med sitt jobb så är det så mycket enklare. Men det är nog mest jag som väljer att strosa runt i stallet även om jag kan vara ledig haha!

Men kort och gott så är svaret ja, ibland är jag ledig haha!


Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

Okej! :) När jag jobbade, visserligen som hästskötare, så jobbade jag 7-4 mån-fre och även helger om familjen var på tävling. Sedan hade jag ju mina egna efteråt då. Jag gjorde ju mest skitgörat, d.v.s. mocka osv, så var välinte riktigt lika kul som ditt jobb, men ändå väldigt skönt. Var ju dock bara den där eländiga "praktiken",dvs jobba heltid utan lön..

2010-10-10 @ 14:28:50
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Camilla

Härligt :) Precis som du säger, älskar man sitt jobb ser man det inte som jobb

2010-10-10 @ 15:29:20
URL: http://hastskotare.zoomin.se
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

SV: Ja, det börjar iaf likna något nu! :) Har inte något Mias-schabrak nu tyvärr, men de är så bra. Kanske får bli nästa inköp helt enkelt!

2010-10-10 @ 15:53:48
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Emily

sv: Ja det är så typiskt hästar haha ^^

2010-10-10 @ 15:57:06
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Camilla

Sv: Haha, ja men jag är en sån som inte kan ge mig. Höll på länge med kranen men nu verkar det som om det faktiskt håller tätt. ÅTerstår att se ifall det fortfarande gör det imorrn. :D

2010-10-10 @ 19:44:07
URL: http://hastskotare.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0