Kopiering

Nu är jag hungrig! Tycker jag alltid är hungrig, skumt det där!
Dagen är klar i stallet för idag. Migränen gick tillbaka och det var en lättnad när det skulle komma kunder idag.

Satt och kikade runt lite på sadlar. Jag har en favorit sadel och det är av märket Childeric eller Luc Childeric om man ska vara petig och modellen DUC.


ny pris ca 35:000

Det som jag gillar med Childeric sadlar är utformningen och att den kan anpassas efter ryttaren och dess behov, givetvis hästen också. Den har enbart en enkel kåpa som ligger intill och intakt till hästen vilket gör att man på ett helt annat sätt kan komma åt hästen och komma närmre. Det finns massor av childeric sadlar och modellen DUC men alla kan inte rida i alla. Jag fick rida i en idag som passade mig som handsken på handen, medans en av dom som vi har här kan jag INTE rida i. Sitter på tok för mycket fast och får en förminskad rörlighet. Så ska man ha en childeric och begangnad så måste man testa och känna efter. Jag kunde glömma att sitta i Minnas childeric sadlar då hon harkortare överskänkel och därmed är kåpan formad på ett annat sätt som passa just henne.

Men det roliga är att jag har hittat en annan sadel som nästan ser exakt likadan ut som Childeric DUC. 

 

Detta är av märket Santa Cruze millenium serie,Leopold dressyr sadel.

Som ni ser har även denna enkla kåpor, men något större knästöd. Men den är otroligt lik childeric DUC och den äldre modellen. Denna kostar ca 14:000 i nypris. Skulle vara väldigt intressant att rida i denna som ovan för att känna skillnaden från den äkta och mot denna kopian som faktiskt kan säga att det är. Men väldigt stor prisskillnad!

Men helt klart ska jag ha en childeric. En gång childeric alltid childeric. 

Fast jag har även en annan favorit sadel som jag också älskar! Men den tar vi i ett annat inlägg!  




Kommentarer
Postat av: new york

Gud så fin häst du har! väldigt speciell toning (eller är den lite smutsigt? ;) hehe)

2010-10-07 @ 22:07:01
URL: http://newyorkneversleeps.blogg.se/
Postat av: Kristin Jonsson!

skulle du vara jätte snäll o rösta på mig på denna tävlingen på länken brevid http://www.tv4.se/1.1173520?i=208&utm_source=blog&utm_medium=badge&utm_campaign=blogawards

2010-10-07 @ 22:07:34
URL: http://kriistiinjonsson.blogg.se/
Postat av: Emily

Jag vill prova en Leopold på min polle, men tror dock Santa Cruz sadlar är för smala även i x-vid på honom :P Men när jag plockar med lite sadlar för att testa så hoppas jag den får följa med för den verkar så go haha ^^ Tycker det är ok att göra en kopia om den är helt annan prisklass, vilket denna verkligen är xD jag skulle aldrig kunna drömma om att köpa en Childeric hehe

2010-10-07 @ 22:25:09
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Emily

sv: Det är ingen ponny ;) men trevlig är han, en PRE faktiskt och det är ridskolans häst som jag ridit ett par gånger nu :) Men han var väldigt spänd idag så det gick inte kanon direkt.



Tror jag kan hört talas om en sån sadel nån gång men som du säger är de kanske inte jättevanliga i sverige :)

2010-10-07 @ 22:37:52
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: new york

sv: jaha, tråkigt för det var en sådan fin häst! Så du har arbetat som beridare? Funderar på att utbilda mig till det... håller dock på med andra utbildningar i en annan bransch men har så stor passion för det. Så funderar på det senare.. något tips om en bra utbildning?



Haha, jo det är sant. Fast det är väl inte alltid alla badar sina hästar innan.. haha



2010-10-07 @ 23:01:32
URL: http://newyorkneversleeps.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Såg på den bloggen som ska lotta ut gpa hjälm, att du ifrågasatt sponsorer o så! Tror du hon ljuger om tävlingen eller hur går snacket?

/ Eleonor

2010-10-09 @ 15:08:56
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har i en childeric som Minna sålde, och den passa mig helt perfekt! Det är nästan sjukt hur stor skillnad man märker i ridningen när man sitter i en Childeric som passar en perfekt jämfört med en sadel av annat märke! Håller verkligen med en gång childeric alltid childeric haha!

2010-10-09 @ 17:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0