Samma fråga många gånger

Jag får ofta frågor om jag inte kan visa mer hästar och när jag rider etc. och tänkt svara på det nu.

Det svåra är att jag ofta är själv, även om jag tränar varje dag på ett par hästar olika varje dag så ber jag inte chefen att ta ett foto eller filma etc. När man är själv är det svårt att göra ett bra foto.

Det andra är att jag får för ena ägaren lägga ut hur många bilder etc jag vill. Har även videos på datorn också. Men väljer att inte lägga ut dom på bloggen. Varför är att de inte är mina hästar och jag vill inte att mina kunder ska känna att jag lägger ut vidoes och bilder hur som helst på deras djur. Ibland händer det att jag lägger ut en hästbild men jag skriver sällan ägare och hästens namn.

Dessutom kan det vara lite tråkigt detta med filmer. Ibland så vill jag verkligen lägga ut på bloggen och visa vilka fantastiskt fina hästar jag får lov att rida. Det är inga vanliga medelsvår hästar utan riktiga atleter med internationell kvalitet. När man får en sådan kännsla och man sitter med ett smile ändå upp till öronen och bara känner fantastikst så vill jag verkligen visa- detta är vad jag rider på. Men på ett sätt vill jag inte. Dels för att det inte är mina djur och dels för att jag inte vill att personer jag inte känner och som utger sig att vara anonyma att kommentera dumma kommentarer och så är det inte min häst, kul för ägaren eller inte. Så känner jag kort förklarat.  



Likadant fick jag en jättefin komplimang som har satt sig för ett tag sedan och inte från vem som helst och jag har fått den förut.överlycklig och skit glad över den. Men väljer att inte skriva om den ÄVEN om jag skulle VILLJA. För då kommer det säkert någon som tycker att jag är egoistisk eller för självgod eller kanske påstår att jag ljuger. Jag kanske har fel och kanske kommer skriva om sådant i framtiden!


Vet inte om jag är för nojjig eller vad det nu kan vara. Men det kan lätt bli missförstånd på bloggar. På ett sätt vill jag verkligen dela med mig mer om mig och mitt roliga liv. Jag gör massa roliga saker och trivs super bra med mitt liv. Men frågan är hur långt man vågar visa det i en blogg. Jag vet att jag gör ett bra jobb, jag har kanon bra referenser, och nöjda kunder. Kanske jag är för nojjig.

Men hur har ni uppfattat mig via bloggen??










Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

SV: tack tack!

2010-10-05 @ 22:30:43
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

jag tycker du uppvisar stor seriositet och proffesionalitet och tycker det är synd att man tyvärr inte kan exponera sig för mycket i bloggar idag. jag skulle gärna se mer foto och filmer!

2010-10-05 @ 23:01:56
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Emily

Jag hade inte följt bloggen om jag tyckt du verkat vara någon tråkig snobb ^^ Gillar din blogg och ibland är det svårt att hitta roliga bloggar med dressyrmänniskor, det är så mycket hoppning överallt och vissa handlar bara om träning, träning hela tiden och det tycker jag ibland blir jobbigt att läsa med! Din blogg är helt lagom (Y) Och rolig såklart =)

2010-10-05 @ 23:38:51
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Karin

Ja, usch vad det kan bli missförstånd! Men när man får en speciell komplimang är det ju klart att man blir glad och då tycker jag att man borde få visa det :) Men man ska ju självklart inte göra något man inte känner sig bekväm med!

2010-10-06 @ 08:43:05
URL: http://mysigkudde.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej! Hittade just din blogg så nu sitter jag o läser i arkiver istället för att plugga ;)

vad kul med en kille som bloggar om hästar o ridning, speciellt dressyr, det ser man inte ofta! keep going! (Y)

jag är själv en riktig dressyrtant :P haha dock hästlös förtillfället :S

men detta med att du inte vill lägga ut en massa bilder på hästar som inte är dina osv det förstår jag helt. men det att man ska få knäppa kommentarer o så... o likadant för att man känner sej nöjd o glad över en insats man gjort eller en komplimang man fått... folk blir så jäkla avundsjuka o skriver en massa taskigt som dom inte skulle sagt IRL bara för dom är modiga bakom skärmen på datan...

läser en bra hästblogg, tavlingsryttaren. se tror jag den heter, hon funderade ju på att sluta blogga bara för all skit hon fick :( att hon inte tränade på rätt sätt, att hon inte hade rätt bett osv... i hästvärlden ska alla veta bäst, så himla jobbigt...

2010-11-08 @ 13:26:08
URL: http://johannawithlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0