Egenskaper!

 Jag har hafte en fundering ett tag och tänkte faktisk dela med mig av den här på bloggen!

När man ser många ryttare som är på väg upp i klasserna och gör allt för att nå sina mål. Jag jobbar väldigt hårt och villigt till att jag ska kunna nå mina mål. Men skillnaden på vissa är att vissa vill bli elit ryttare för att bli kända. Är det inte lite så? Det finns jätte många ryttare som har möjligeheten till att lyckas. Men ofta tror jag att många inte vet mer än just ridning och bandagering av sin häst.

För att verkligen lyckas behöver man så mycket mer. Allt från foderstat, till hästens historia, anatomi och fysiologi. Förståelsen till vad hästen verkligen är!



På ett sätt är jag glad att jag inte har haft pengarna till att kunna köpa mig de extremt fina djuren och ha råd att betala för tränare och åka på tävlinga var helg. Jag har fått ta den långa vägen. Skolan kallas LHS-Livets Hårda Skola.

Jag har varit i många stallar, ridit många hästar, sett många clinics och pluggat häst. Att kunna skriva ett prov om hästens skelett delar och måste ha alla rätt för att bli godkänd etc. En grund jag anser är viktig.

Hästen för mig är inte enbart en karriärs stege. För i ärlighetens namn är den det till en viss del. Alla hästar klrara inte av att gå svår klass. Utan hästen är något som jag älskar och en bästa vän/partner. Därför behöver man kunna förstå den ut till sin fulla spets. För att kunna komma den så nära som möjligt.



För mig är hästen något mer än något man bara sitter på!

Ett inlägg som jag skrev för bra länge sedan som är ni kanske tycker är läsvärt finner ni här.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0