Nu får det vara nog!

Med denna dagen! Har en vana till att fastna och göra saker vid datorn, men nu tänker jag ta mig i kragen och gå ut med hunden för sista gången och sedan är det sängen! Nybäddad med rena sängkläder, är nog det bästa som finns!!

Ville bara också säga ang till inlägget nedan. Att jag tror att man ska vara extra noga med att kolla sina produkter som man använder innan tävling för att vara på den säkra sidan. Viss kyllera är dopingklassat, men vilket man nästan inte tror! Likadant olika fodertilskott.

Jag tror inte att det är skadligt för hästen att använda ett dopingklassad produkt som t.ex. flugspray och liknande. (nu menare jag vanliga humana produkter och inget smärtlindrande etc.) För att jag anser och HOPPAS på att de produkter som finns och sälja i sverige SKA vara kollat så att det inte är skadligt på djuret om man följer anvisningarna......

Hoppas ni har haft en fin dag vänner!! Sov sött när det blir dags!



Kommentarer
Postat av: Lina

Är så lätt att dröja sig kvar vid datorn! Sov gott

2010-09-22 @ 22:43:02
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Lina

SV: precis! men är nog med sådana saker lite som med läkemedel för människor. man läser inte följesedlar och förstår inte hur farligt det kan vara.



jag använder sällan flugspray. använder däremot switch pour on som är mot fästingar med, men aldrig mer/oftare än anvisningar. tycker inte sprayen hjälper så himla bra och min häst är väldigt rädd för att bli sprutad på. så osmidigt! de blir jua lltid ett ljud ifrån flaskan och hon blir rädd av det. svampa på blir inte helelr bra, för de mesta fastnar i svampen och det kostar ju det med..



våra är alltid inne på nätterna om somrarna och ute på dagarna. då det var som varmast gick jag upp och släppte ut dem vid 4,00 på morgonen och tog in dem mellan 11-15 ungefär och sedan fick de gå ute lite till på kvällen inann de blev för mycket mygg. släpper inte på bete och så av flera anledningar, bla. att de inte ska skena ihjäl sig och bli helt uppätna pga insekter.

2010-09-22 @ 22:50:58
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Emily

Jag fastnar med vid datorn på kvällen :/ har suttit här i en timme nu när jag egentligen bara skulle kolla lite bloggar innan och gick och la mig haha! Önskar att min säng med var renbäddad.. morgondagens uppgift kanske! Godnatt :)

2010-09-22 @ 23:06:07
URL: http://memily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0