Utvärdering....

Häromdagen så tipsade jag om en ny sadelgord som har börjat synas mer och mer! (inlägget hittar ni HÄR)

Eric Le Tixerant specialgjod
By: Eric Le Tixerant

Chefen susade iväg till en ridposrtbutiken och hämtade en sådanhär sadelgjord för att testa på en av ponnysarna som hennes dotter rider.

Resultatet blev mer än positivt! Ponnyn vågar verkligen röra frambenen i stället för att gå och hålla sig. Sadelgjorden ger alltså rätt tryck som är fördelat på en större yta och ger då ett bättre stöd!
Dessutom lämnar den ett bra utrymme bakom frambenet så det inte blir klämt där utan frambenen kan röra sig helt obehindrat. Dessutom så ligger den still och man behöver inte spänna sadelgjorden så hårt för att den ska hålla sadel på plats.

Jag blev glatt överaskad. Trodde inte att den skulle ge en sådan effekt. Men tydligen! Så jag tycker den är värd sina pengar och kan vara en bra investering!


Kommentarer
Postat av: Emily

Funderar på att investera i en sådan med när jag köper ny dressyrsadel till min tjockis.. allt bara åker fram på honom :P

2010-09-12 @ 17:15:54
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Camilla

Den sadelgjorden är fantastisk! Stötte på den för två- tre år sedan då stallet jag jobbar i hade en häst med extremt sadeltvång på tillridning. Den hade varit runt på många, många oliak ställen men aldrig blivit av med skräcken (flera vet. undersökningar gjordes) men efter ett tag hittade ägarna den gjorden och hästen verkade trivas kanon med den. Spänningarna mycket mindre och hästen kunde långsamt börjas arbeta. Allt tog väldigt lång tid och gjordne gjorde inte allt men helt klart en hjälp på vägen.



Jättetrevlig blogg föresten!

Ha det bra!

2010-09-12 @ 22:39:36
URL: http://hastskotare.zoomin.se
Postat av: Lina

Låter ju toppen! :) Har inte läst någon utvärdering av den tidigare, men sett många som skrivit om den.

2010-09-12 @ 22:44:32
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

Har funderat på en sådan sadelgjord, kul att höra att de verkar fungerar bra, då kanske man vågar slå till! :D

2010-09-13 @ 17:48:25
URL: http://oonthebit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0