Veredus Guarnieri

Veredus guarnieri

Denna stöveln blev jag tippsad om av våran hovslagare vars fru även har en ridsportbutik hemma.
Jag var givetvis tvungen att titta upp detta.

Själva iden är väl ganska smart egentligen. Man kan ställa in vidden på stöveln och på insidan finns det speciel greppyta som hjälper till att hålla skänkeln på plats och det ska vara lättare att finna balansen.

Men

Jag vet inte om jag håller med om designen? I alla fall inte för mig som dressyrryttare. Visst vill jag ha designade lite udda saker men dett var inte min smak. Utsidan på skaftet borde sett med diskret ut. änns lite som en roborts ben.... Förlåt till er som har en sådan här stövel. Men själva formen på stöveln tycker jag är snygg. Men det är så mycket plutter på den!

Priset är ca7000 kr.

Är det någon som har en sådan här stövel??


Kommentarer
Postat av: Hans

Riktigt snygga!

Det händer att jag tittar på dressyr, väldigt vacker sport. Men ibland har jag undrat varför ryttarnas kläder är så monotoma och lika. det är ju ofta Svart eller marin. Tummen upp för Van grunsven och Gal som sticker ut i mängden och de här stövlarna var riktigt läckra. Stil! Sådana stövlar bryter av den genomgående, och ibland, tråkiga övriga klädseln. Men så klart, det får absolut inte bli för mycket krimskrams.

2010-09-17 @ 06:58:42
Postat av: Bubber Monica

Gud bevare mig!Absolut inte som dressyrstövel,men tuff som hoppstövel.Kram

2010-09-17 @ 07:08:48
Postat av: Lina

SV: Okej. :) När sadlade du om till dressyren då?

2010-09-17 @ 07:45:30
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: linda

ae fyfan vilken ful ridstövel, skulle aldrig ta på mig -.- ... oooj, det va inte illa, fattar inte hur du orkade leva då ens :D

2010-09-17 @ 09:51:13
URL: http://lindaboquist.blogg.se/
Postat av: Matilda

Tackar! :D Visst är det skönt!

Jag ringer dig på vägen så får vi se om du kan babbla!

Jag skulle gärna ha den stöveln men har redan så många stövlar/skor/chaps att jag inte vill lägga så mycket pengar på fler. Men den verkar huuuur bra som helst enligt de som rider med den.

2010-09-17 @ 10:12:10
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag håller med dig! Jag är mer för det mer stilrena när det gäller stövlar, inte för mycket krimskrams.

2010-09-17 @ 10:14:40
URL: http://mysigkudde.blogg.se/
Postat av: Lina

de verkar ju bra, men ja gtycker inte de är så snygga. spec. inte till de priset då

2010-09-17 @ 15:58:18
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0