Testa!!!

Jag blev tipsad av hoslagaren förra veckan om att prestige har kommit ut med nya sadlar, både hopp och dressyr. Det han berättade gjorde att jag blev sugen på att kika lite närmre på just den nya dressyrsadeln, då den skulle vara enorm förbättrad mot de äldre. Jag har faktiskt aldrig fått tycke för prestige sadlarna på dressyrsidan, hoppsadlarna har däremot varit bättre!



När jag såg sadeln så blev jag glatt förvånad faktiskt. Designen är snyggare och den ser mycket mer bekväm ut, så helt klart testsugen blev jag. Hoppas att någon kanske har hunnit få hem den till scandinavium. Hade verkligen velat testsitta i den och dels intressant och se hur mycket den skulle hamna på i pris. Något säger mig att den inte kommer vara i gruppen "billiga" sadlar. Eller vad tror du?

prdukt info från Prestige

Technical data:
The new Venus K is a mono flap dressage saddle that assures a fantastic contact with the horse and has a new charming design. The skirt is padded and the border of the flap is re-inforced. The seat is particularly soft giving an excellent level of comfort, and also new technical panels without stitching thus reducing any feeling under your leg. The new anatomic knee-rolls are medium or big on request. The saddle is available with wither bar from 29 to 37 and seat 16/17/18, flaps from S to XXL and colour tabacco and black.

Tummen upp i alla fall för prestige denna gången! Sedan får man se om tummen är upp efter provsittning.


Kommentarer
Postat av: Nadja

Den ser väldigt bekväm ut iallafall :)

2011-02-02 @ 15:33:42
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: Sanna

De har även kommit med en ny islandssadel som är utvecklad från den dressyrsadel som heter D1. Var och provade den förra veckan. Riktigt trevlig faktiskt!

2011-02-02 @ 16:51:52
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: ina

Vi har en prestige dressyr på skolan, minns inte vad modellen heter men nåt på M tror jag. Sjukt skön är den! Men ligger typ inte optimalt på någon av hästarna riktigt..

2011-02-02 @ 17:01:35
URL: http://cavaliere.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Prestige är en av de få sadlarna som ligger bra på min dam, men tyvärr får jag skav av dem...

2011-02-02 @ 22:01:11
URL: http://stallrosens.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0