Antar utmaningen!

Matilda sa åt mig att kolla in hennes stilutmaning hon hade lagt upp på bloggen och tänkte haka på den! Tycker det kan vara ganska så spännande att läsa vad just andra tycker och har för smak. För smaken är ju som baken.

Din stil i mening: haha som om jag kommer kunna hålla mig till bara en mening här! Jag har en stil som i grunden är ganska enkel. Oftast enfärgade ridbyxor, skjorta, pike och strumpor etc. Försöker också att se till att det passar mina ridstövlar etc. Jag rider alltid med ridstövlar. Men en klassisk stil med snygga detaljer,

Stilförebild?: Jag har egentligen ingen direkt stilförebild, jag kan tycka att det flesta ha något som kan tilltala mig men gör en egen liten grej av det. Men ska det vara någon så vann Edward Gal den tävlingen lite när han var uppe i stockholm. Tycker stövlarna var enormt fräcka och sedan de oranga detaljerna tyckte jag passade ihop jätte bra till det övriga. 

 



Vad inspirerar dig i vår:
Jag bara längtar tills vårmodet och alla nya kollektionerna kommer ut! Men annars kan jag tycka att jag få inspiration från lite överallt. Även i det "vanliga" modet. Men kan lätt bli inspirerad av när man ser människor använda plagg som kanske tidigare inte sett. Även sådana som vågar stick ut kan jag tycka är väldigt inspirerande så man kan göra om det till sin egna grej sen. Men annars kan jag leta inspiration på nätet, olika hemsidor, tv, tävlingar etc.

Vad tror du på inför våren?: Helt klart tror jag detta med emblem kommer att stanna kvar, blin bling lika så i lagom förpackning. Lackade tror jag också kommer fortsätta vara kvar. Men människor som kommer med härliga sommar inspirerade pikeér, troligtvis enfärgade. Ribyxor i alla fall på herrsidan kommer nog hålla sig till de vanliga lite mörkare naturfärger, som brunt, beige etc.

Det bästa basplagget i vår: Utan tvekan en snygg enfärgad Piké som passar till allt. Kan bäras bara som den är eller med en v-ringad tröja över kanske.

I ideal outfit i vår?: Jag är inte så extrem när det gäller outfits, så tråkig som man är skulle jag nog köra på ett par ridbyxor med choklad eller valnöts färgade, med ett par mörkbruna ridstrumpor. Ett snyggt svart skärp. och en Vit piké eller något i jordfärg. Alternativ en kortärmad eller långärmad skjorta med kanske någon rosa nyans? Jag själv passar bäst i de mjuka nyanserna men när våren och sommaren kommer vill man ändå inte ha för mörka plagg.  och snygga accesoarer till det.

 

HV POLO Breech Full Inset # Alvarez HV POLO Shirt Lorenzi


Do´s and Don´ts: Något som jag ogillar är huvtröjor till häst, likaså armlösa plagg. Tycker verkligen inte att det passar på hästryggen, likaså om plagg som inte är innanför ridbyxorna och när man rider ser det ut som att man sitter på skjortan eller t-shirten. Men självklart ska man ju använda det man själv tycker är snygg och som man trivs i. Det är bara upp till en själv vad man vill ha på sig och ha sin egna stil.

Ditt senaste köp: Inom ridmodet måste det vara ett par gråa pikür strumpor haha!

Tre saker på vårens önskelista: Bara tre? haha!
vanlig-vinrod
Ett par nya ridstövlar bland annat dessa från De Niro skulle passa fint!

HV POLO Shirt Pasqual

Sugen på en skjorta från Hv-polo. Spännande och se vårskjortorna 2011!!


Ridbyxor helt klart! Inte bestämt mig för vilket märke än dock! De ovan är från Mark Todd.







Kommentarer
Postat av: tilda

Snygg blogg du har!

2011-01-11 @ 17:07:22
URL: http://harmonyhorse.blogg.se/
Postat av: Camilla- Vinn benlindor ifrån Schockemöhle

Stövlarna va tuffa!

2011-01-11 @ 18:35:09
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: bella

så fint hästmode:)

2011-01-11 @ 21:41:32
URL: http://rememberthiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0