☺ dag 5: Vad är lycka?

Det kan man egentligen fråga sig. Jag tror verkligen att det är från person till person och ganska självklart egentligen. Alla kan inte bli lycklig av samma sak.

För mig kan lycka vara ganska så många saker, man kan känna sig lycklig över en kopp kaffe, att man ska åka hem och träffa familj eller att hästen gick så damn bra idag.



Men när jag tänker på lycka är det inte nebart alla dessa små saker, som är viktigare än vad man tror. Utan lycka för mig står för livet, vardagen. Är jag lycklig med mitt liv och min vardag. Som ni säkert vet vid detta laget är min allra största dröm att bli internationell tävlingsryttare. Kommer jag dit så vet jag int eom jag blir lycklig. Men det är tanken för det är ju det jag vill.

Men det viktigaste egentligen är att vara lycklig på vägen dit. För mig spelar det ingen roll om jag någ mitt mål och jag inte tyckte det var roligt på¨vägen. Alla dagar är givetvis inte specielt roliga, men över lag så ska man faktiskt ha en kännlsa i kroppen att "fy fan vad roligt det här är, lycka!!!" har man inte den kännslan, är det då värt att fortsätta arbeta mot sitt mål? För mig hade det varit mer värt att testa en annan väg i sådana fall.

Det är bara en själv som faktiskt kan känna om man är lycklig eller inte. Finns INGEN annan som kan avgöra vad eller om du är lycklig. Känner jag i alla fall.

Detta är en sak som man skulle kunna skriva hur mycket som helst om. Men detta får nog räcka, annars är risken för an roman WAY HIGH WARNING!!!


(foto: Dressyrkillen själv)


Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

Nu är Önskebilderna uppe, vilket är FAIL-BILDER!

Ta en titt och få dig ett skratt.. xD

2011-01-03 @ 16:45:11
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Nina

Nej det blir inget My dog för mig i år, tråkigt nog.

Ska du dit? =)

2011-01-03 @ 19:05:40
URL: http://smahundtassar.blogg.se/
Postat av: Sanna

SV: Det är fler som har kommenterat att bilderna hamnar i texten, så jag ska försöka ordna till det.

Jag dansade jazzdans i ganska många år när jag var liten. Sen blev det gammaldans (schottis, vals, snoa, polska, polka, hambo). Nu för tiden blir det mest bugg och lite foxtrot. Skulle så gärna vilja bli bra på bugg. Ska förhoppningsvis åka och dansa lite mer i vår än jag har gjort de senaste åren.



Vad har du dansat då?



Tack detsamma! Hoppas på att det ska bli ett bra år iår!

2011-01-03 @ 19:10:06
URL: http://fiasanna.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Sanna

Ytterligare ett tänkvärt och välskrivet inlägg i din blogg!

2011-01-03 @ 19:11:03
URL: http://fiasanna.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Marianne J

Ett bra och tänkvärt blogginlägg!

Fortsätt njuta av tillvaron i nuet, men driv dig inte för hårt framåt till toppen. Försök alltid lita till vad ditt hjärta säger till dig! Du är bra som du redan är!



Gott Nytt År!

2011-01-04 @ 10:25:06
URL: http://welshcob.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0