☺ Dgag 15: Mina drömmar

Drömma är jag ganska duktig på att göra. Men väldigt många av mina drömmar har faktiskt genomförts.



Jag sätter gärna både stora drömmar och små drömmar, med små mål på vägen. Så man faktiskt kan känna att man kan klara av att uppnå det man drömmer om.

Men det som är min STORA dröm och mitt STORA mål, kanske låter konstigt men som hela min vardag går ut på och jobbar till och mot är att rida Grand Prix och driva min egna angläggning.

Visst är det en stor dröm, men det är även min passion här i livet. För mig skulle det inte räcka med att bara ha dess små målen och små drömmarna på vägen. Vill ha något som gör att det suger till i magen och som ger en sådan energi till att aldrig sluta.

En del säger att jag lika gärna kan ge upp, har du inte föräldrar med guldfickorna så kan du lika gärna lägga ner. Men det har snarare gjort att jag har jobbat på ännu mer och gett mig ännu mera f*n på att det ska gå. Om jag så är 30-40-50 spelar ingen roll. Bara jag har tagit mig så pass långt innan jag dör.....

Men att ha dessa små målen, små drömmarna gör ändå att man får kännslan av att "en bit avklarad, dags mot nästa" Så man inte enbart har den största att arbeta sig emot och kännslan av oändlighet tar vid, att man aldrig når dit. Jag kan ha väldigt många olika drömmar och mål. En sak som jag har lovat mig själv på senare dar är att även ha mål utanför stalldörren och allt med hästar att göra. Det kan vara från se minst en film i månaden till fika med en kompis minst en gång varannan vecka. För sådant är jag väldigt dålig på. Fastnar lätt i arbetet och kan gå dag ut och dag in och poff så har man jobbat på i 4 veckor utan att ha varit i stan, träffat vänner eller gjort något annat som kan koppla bort hjärnan från just häst.



Men gällande hästarna så kan det vara att sätta små mål som att under året ska jag ha gjort ditt eller datt och som faktiskt är uppnårbara som en liten hjälp på traven.


Kommentarer
Postat av: Erika

Att sätta upp mål är viktigt. :)

Då har man något att försöka uppnå, och som du skrev små mål på vägen dit.



Lycka till.. hoppas din dröm bli verklighet.



sv: Ja man får njuta av solen dom dagar den är framme. :)

Men vilken energi man får av solen, helt fantastiskt.

2011-01-27 @ 13:57:03
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: eileme

Rolig header ;DDD

2011-01-27 @ 14:07:00
URL: http://enessa.blogg.se/
Postat av: Mia

Kloka ord! Det stämmer ju så väl. Dom där små målen är nog viktigare än man tror. Jag har dock så svårrt att sätta upp mål. Jag får se nästa träning som ett mål och rider en dag itaget.

2011-01-28 @ 08:53:24
URL: http://miawetterstrom.blogg.se/
Postat av: ina

Du inspirerar mig så jättemycket! :)

2011-01-28 @ 12:15:34
URL: http://cavaliere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0