Snabba frågan



Lackleder sand

Lackleder siam

Lackleder smoked topaz

Detta med lackat lite överallt är kanske inte lika modernt nu som det var för ett tag sedan. Jag har faktiskt aldrig riktigt fastnat för detta med lack. Till vissa saker kanske. Ridstövlar kan jag tycka ser väldigt plastiga ut på nära håll men blanka och fina på avstånd! Lika så om man har en kol-svart häst och man har en lackad nosgrimma på tränset eller på kandaret.

Men vad tycker vi om lackade lädergrimmor? Det första jag tänker på i alla fall är repor. Om hästen åker i transporten eller står med den i en box eller ute på tävling och gnuggar huvudet någonstans. Så där kan jag se en liten nackdel! Här tycke rjag personligen att den bruna är snyggast för den ser minst plastig ut haha!  

Men vad tycker du om lackade lädergrimmor?

Grimmorna är från Otto Schumacher



Kommentarer
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Min ena har en brun lädergrimma med lackat nos- och nackstycke (och namnbricka :D), och jag blev precis som du säger galet rädd för repor! Därför har jag satt fårskinn på båda ställena, så lacket är ju helt onödigt. Haha, så dum man är! Köpte den på GHS 2010 men fick byta den i Falsterbo för knäppet gick sönder typ direkt, så den är ju fortfarande nästan helt ny. När den blivit lite mer använd SKA jag våga ta av fårskinnet, men det hade ju känts så snörpligt att repa den direkt!

2011-01-06 @ 12:32:23
URL: http://equilina.se
Postat av: Nadja

Nää, inte min smak.

De ser för plastiga ut!

2011-01-06 @ 12:47:37
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

hm inget för mig! har lädergrimmor på mina till vardags.

2011-01-06 @ 17:53:28
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0