Hiss och diss upp och ner!



♦ Jag måste bara hissa förra helgen! Det var grymt kul och även om vädret svajade lite fram och tillbaka så var det den bästa helgen på lääänge!

♦ Att rida. det är så fruktansvärt kul! Specielt nu, ibland är det verkligen nyttigt att komma iväg som förra helgen och göra lite annat än att bara vara i stallet hela dagarna. Motivationen är på TOPP! 

♦ Patrik Kittel, Han var grym nere i Falsterbo! Det är superkul att det går bra för en svensk ryttare inom dressyren och som också slog Anky Van Grunsven!! HEJJA HEJJA!



♦ Att Magic Brush tävlingen var såå uppskattad gör mig superglad och att ni läsare uppskattade den! Vinnaren av tävlingen kommer publiceras här i bloggen lite senare! Nyfikna?

♦ Att jag snart kommer lämna blogg.se ÄNTLIGEN! mer om det kommer under nästa vecka ☺

♦ Ska sitta och vara data-skrivare på en Intermediärklass nästa söndag för Britt Hammar och Lotten. Tror det kan bli supernyttigt och ska bli kanon kul att träffa Britt igen!


♦ Personer som tar sådan energi att man håller på att dö! Frågan är hur länge man orkar med att vara tillgänglig och alltid behöva lyssan på problemen som personen i fråga har! Det spelar ingen roll hur mycket man än försöker hjälpa denna personen så är det ändå massor av problem. Ibland känner man sig som en soptunna där man kan dumpa sin skit för att själv kunna må bättre!

♦ Förkylning! Seriöst. Det är JULI månad och man är förkyld. Vad gick snett?

♦ Människor som INTE kan se när deras häst/hästar är magra! En sak att de är slimade och topptrim men magra och omusklade som sedan rids och tränas! USCH vad jag mår dålig av sådant.

♦ Att ¨väldigt många inte kan ta kritik. T.e.x om man rider en träning. Så vill väligt många bara höra "bra" men frågan är om det är specielt utvecklande och bara höra bra? Självklart ska man få reda på om man gör något bra men är inte träningarna till för att reda ut problem och träna på de svaga bitarna, både hos häst och ryttare? Frågan är när man tycker en träninga har gått bra eller inte? Själv tycker jag att när en träning har varit bra så har man kommit förbi en svårighet och man lyckades rida igenom problemet och hittat en lösning så man vet hur man ska göra när man rider själv och man känner "Där satt den"

♦ Att jag inte har en Latte-maskin! Gud vad jag skulle dö för en sådan. Men å andra sidan skulle min mage säkert protestera! 

♦ Ursäkta mig nu! Men alla galna dansare med högklackat som av någon anledning alltid ska stampa folka på tårna eller killar som hoppar runt och viftar med armarna som dom höll på att drunkna ute på havet. Så var det ibland när jag var på festen i Falsterbo! Visst ska man ha kul, men man behöver inte hutta ner alla andra som bara ska passera! Tänk på omgivningen om man nu ska envisas med att dansa vid entrén.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0