Snabba frågan!







Strechar du innan du ska rida?
 
Om sanningen ska fram så är nog detta mer viktigt än vad vi kanske tror.
Innan jag ska rida första hästen för dagen och innan kroppen kommer igång så försöker jag alltid att strecha. Framför allt mitt vänstra ben, då den alltid har en förmåga till att vara osamarbetsvillig i början när jag ska rida första hästen.

Något som jag också brukar göra är att massaera mina axklar och armar med den lilla massageapparaten som vi har till hästarna. At mocka, bära spån etc, sätter sina spår och jag har välidgt lätt för att sätta spänning i mina axlar. Det vill jag inte ha när jag ska rida. Om jag nu vill ha hästen så smidig som möjligt, måste även jag vara så smidig och lite till som jag vill ha hästen.

Det gäller att läara känna sin kropp så man vet, hur och vad kroppen gör när man rider. och hur man ska göra för att få kroppen till att släppa. Att strecha och massera kan vara en bra början?!




Kommentarer
Postat av: Julia

Det är viktigt faktiskt, men jag tänker aldrig på att göra det :p

2011-07-19 @ 14:54:06
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0