The days walking by...

Tjoho vänner! Är det bara jag eller låter tjoho lite knepigt att börja ett blogginlägg med?


Jisses vad dagarna är fullbokade just nu, så jag ber verkligen om ursäkt för dålig uppdatering, men efter helgen ska det vara back to basic igen. Det har varit häst som åkt till Norge och veterinärbesiktning, bygge av dressyrbanor inför helgens tävlingar och förberedelser med pollarna här hemma som ska tävla idag. I morgon så ska jag vara sekreterare för en domare. Skulle egentligen varit för Britt Hammar men det blev ändrade planer då Britt tyvärr inte kunde komma.

Jag fick i alla fall en kommentar på min snabba fråga som jag skrev häromdagen om hästraser som jag blev väldigt glad över!


Det är väldigt kul när man får sådana här kommentarer, men det blir en liten väckarklocka om att det faktiskt finns människor som läser det man skriver, vilket man  kanske inte tänker på när man bloggar och kanske inte de människor som man ibland skriver om som Thina i detta fallet! Jag arbetar själv för en perosn som har funktionshinder och jag blir verkligen sååå inspirerad av dessa personer på ett sätt man kanske inte annars skulle bli, att dom faktiskt klarar det som dom gör. Vilket gör att man känner sig väldigt dum om man skulle tycka att man har lite ont någonstans etc. Men tänk då dessa som kanske har ont varje dag och stöter på problem eller bara att veta, nu har jag ridit eller mockat och vet att kroppen tar stryk! Men gör det ändå för dom älskar det dom gör!  Det har fått mig själv till att dels vara så otroligt mer glad och uppskattar det ännu mer att jag har en fungerande kropp. Vad har jag att klaga över? Sedan dom som har funktionshinder och som jag har träffat på dom som möjligheterna på sådana sätt som vi utan funktionshinder kanske tar för givet. Det finns så många skickliga och duktiga ryttare och tränare som har funktionshinder, men som aldrig uppmärksammas. Hur många vet till exempel om hur det har gått för vårat handikapslandslag? eller hur det har gått för dom i paralympics? bara av att nämna ett par? Jag har blivit så mycker mer uppmärksam och medvetande om dessa personer sedan jag börjde där jag är och tycker att det är för lite uppmärksamhet för dessa personer och deras framgångar. För mig ska dom ha en eloge för vad dom gör, både för sig själva och för andra!


Jag hoppas inte Thina tar illa upp, men var tvungen att googla lite och fann denna bilden på hennes hingst Thijs och till min förvåning så var det exakt så här jag minns dom sedan uppvisningen dom gjorde som jag såg för kanske 10 år sedan. Tack Thina för din kommentar och för att du inspirerar inte bara mig, men säker många andra också!



Kommentarer
Postat av: doktorn

..och tack till Timmie. Det är inlägg som det här som gör din blogg så personlig och läsvärd!

2011-06-12 @ 01:21:16
Postat av: FELICIA STENBERG

rösta på mig i en tävling, jag är nummer 3. alla som röstar får en länkning av mig när tävlingen är slut! http://claranybergs.blogg.se/2011/june/alla-som-tavlar-om-en-header.html tack på förhand kram

2011-06-13 @ 20:12:44
URL: http://feliciaastenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0