Kille på burk!

Hej vänner!

Dagarna bara flyger förbi, har mängder med saker att göra men vilket är kul! Älskar när det finns att göra.
Något som kan bero på dålig uppdatering här på bloggen är också för att jag kanske nämligen ska byta bloggplattform, men inte riktigt ännu, då jag skulle vilja kunna föra över alla gamla inlägg mm. till den nya bloggen. Dels för att jag tror det kan bli roligt att blogga på den plattformen men dessutom känner jag att jag behöver någonting nytt med bloggen. Blir det ingen flytt så ska det bli en ny design i alla fall och därmed basta haha!

Som även rubriken lyder har vi varit iväg och kollat ston etc. och det ena stoet har blivit seminerad idag, smidigt med kille på burk haha och från holland dessutom! Så nu håller man tummen på att det blir bra. Det ena stoet ska också komma igång under veckan med sin brunst, men givetvis då det är kort vecka och många dagar som faller bort med transport från utlandet, så hoppar hon igång med brunst denna veckan så kan vi inte ta en utländshingst som planerat utan får bli något från sverige i sådana fall! Bökigt det ska vara haha, Men nu i år är det inget askmoln som stör flygningarna och transporterna av semin i alla fall.

Annars så rullar det på som vanligt. Visade unghästen i Söndags för ett pr kunder och han var superduktigt den lilla killen. Hoppas verkligen att han kommer till ett bra hem som vill utveckla hans potential! Hade jag kunnat hade jag behållt honom själv!

Fick lite bilder mailade från ägarna som togs under 3-årstestet som han så duktigt vann, så tänkte ta och visa er ett par så inlägget blir lite mer intressant!



Häs skulle vi ställa upp oss inför fotografen som tog bilder till tidningen ridsport, men det var inte alltid så lätt att få till den rätta posen om man säger så, tur nog så kom inte denna bilden med, står inte riktigt korrekt. Men blank och fin ☺!



Här är efter vi fått godkänt på ridprovet! Tyckte det var jätte duktigt av honom, gör sitt jobb i två olika ridhus och säger bra "ja visst, nemas problemas" och tuffar på!



Lilla killen är helt slut efter dagens bravader, dags att åka hem!
Gud vad jag längtar efter mina nya stövlar som ska komma, men kommer dröja ett par veckor till innan jag får dom. Har nämligen en unghäst som ska komma upp som tar med sig stövlarna samtidigt då jag bestälde dom från Little Shop of horses så det är en bit härifrån! Men har ett jätte bra utbud av stövlar. De jag har på mig här är ett par Cavallo som inte är gjorda till mig igentligen. Men mina nya hade inte kommit och mina gamla hade gått sönder rejält så fick dessa av ett par bekanta. Foten passade men vidden på skaftet var för stora, men ibland så har nöden ingen lag! Jag är i alla fall väldigt tacksam för att det gick att lösa med dessa ändå.



Kommentarer
Postat av: Gaia

Hi from ITALY!

your horse is beautiful!

http://www.bloglovin.com/sv/blog/2264704/icona-dei-ronchi

2011-05-31 @ 15:01:16
URL: http://www.iconadeironchi.blogspot.com
Postat av: Åsa - Hästeriet

Åh, min hemmaklubb. Nu fick jag hemlängtan!

Härligt att det rullar och går bra! :)

2011-06-02 @ 13:49:24
URL: http://hasteriet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0