Today I don´t feel like doing anything....

Hej på er!! Hur är det med alla läsare i höstrusket? Igår och idag visserligen är det verkligen höstrusk. Regnade all day all night igår! Idag har det inte regnat ännu, men hänger i luften och det blåser satan i gatan.

Igår så blev det lite ändring i chemat. Gjorde något jag inte gjort på LÄNGE. Var lite ledig och drog in till stan. Hästarna kulle ändå vila, vädret var inte specielt motiverande. Så jag mockade, gjorde klart stallet och ställde fram lunch och sedan var det stadet Göteborg. Tänk vad lätt det blir att man fastnar i samma mönster. Bara ett par timmar i stan och fick se lite annat än stallet gjorde så att man kände sig som en ny människa!

Men gud vad tråkigt där är på klädfronten i butikerna. Det som gäller i år är tydligen flanellskjortor, röda, gröna, bruna, blå rutigt. Inget för mig kan jag säga. Det enda som var lite roligare att kolla på var Gant som ändå hade lite roligare färger. Fast en kombo på lila, orange, brun, röd och grön halsduk gjorde mig yr i huvdet så jag var tvungen att sätta mig ner haha! Var det inte flanell så skulle det vara mönstrat som samerna har det, ni vet lite "sitta-framför-brasan-med-varmchoklad-uppe-i-fjällen-mönstard-tröja" Vissa dockor såg det supersnyggt ut på när dom hade något enfärgat över eller under. Men när det bara hängde på galjen så sa den inte hej till mig!



Hittade dessa skorna på H&M igår, har sett dom där tidigare, men aldrig fastnat för dom. Det jag ser framför mig är en cape, en spettsig hatt och wola! hej Harry Potter! Men visst, måste ändå erkänna att det är kul när man ser något helt annorlunda. 

 

Idag för övrigt är det en vanlig dag, ska rida lite hästar och grejja i stallet. Se hur vädret bli också om man kan göra något utomhus eller om man ska låsa in sig i stallet och låtsas som det regnar haha! eller låtsas som solen skiner kanske man skulle säga!




Kommentarer
Postat av: Eleonor - Ridlärare & Hästföretagare

Jag tycker alltid höstkläderna = LILA, BRUNT, ORANGE, ROSTRÖTT... aldrig nåt nytt spännande...fast så gillar jag höstkläderna i slutändan iallafall.. :)

2011-09-06 @ 10:47:31
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0