Hej Bloggen!

Precis ätit lite lunch och dricker nu mitt lunch kaffe OF COURSE liksom!

Dagen rullar på bra hittils. Mräkt att jag har burit en del tunga saker, min nacke och rygg är inte som den borde vara känner jag!


Sussane Gielen red hingsten Belamour 1141 och vann 5 åringarnas final med 85.000% 

på andra plats kom Anna Nilsson på Prima Donna, ett riktigt flott fux sto. Hade önskat lite mer energi i arbetstraven men gud vilken mellantrav och ökad galopp den hade! Sicken armbågsteknik och bogarna såg helt överrörliga ut! En kanon fin häst! Dom knep andra placeringen med 82% 

På 5:te plays kom Pernilla André som red en häst som jag fastnade mest för. Stoet Gazella. En flott svart sto med fina gångarter välbalanserad och lyssnade hela tiden på sin ryttare och lyssnade jättefint på hennes sits. Fcik ingen bilde på detta ekipaget men en riktigt fin uppvisning! och dom fick 81%
 


Mattiat Jansson var med och red på Hingsten Dalwhinnie 1180 fick 77% och en tioende placering.

Foto: Marielle Andersson Gueye
Dalwhinnie 1180

Man märker att det är Sveriges bästa unghästar som var nere och tävlade under veckan. Man glömer lätt bort att det är just inghästar och man får ge berömm för deras mentalitet, det är lastbilar fult med människor och saker som låter, stora tält mm. Dom bara levererar. Visst man kan se att en del blir spända. Men det gäller att dom verkligen är förberedda inför en sådna här tävling. Inget man kommer på 2 månader innan utan det är verkligen en sak man planerar in och förbereder sin häst!

Kul var det i alla fall se fina hästar och duktiga ryttare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0