Kom igen tjejer!!!! WOOO!!

Idag när jag hoppade in till Blondinbellas blogg för att kika runt. Hamnade ögonen på ett ganska nyskrivet inlägg. Där det stod om att tjejer har så mkt krav på sig själva och det var ditt och det var datt. Intressant ämne. Stämmer jue också. MEN. Glöms inte en viss sak?? Handlar krav enbart på tjejer?

Ibland så får man kännslan av att en killes krav på sig själv är inget att bry sig om. Finns det kännslor där? Jag kan säga från eget perspektiv att en kille har minst lika mycket krav på sig själv som en tjej/kvinna hár. Problemen är kanske inte i sig identiska och kanske mer sytnbara hos tjejer/kvinnor. Men gör det att en kille inte har de typen av problem.

Det jag vill säga är att en kille har minst lika mycket kännslor, krav, måsten, ångest, självförtroende, självkännsla you name it. Lika mycket som en av det motsatta könet. Men näms det? Knappt. Eller hur? Det är ofta enbar rikttat mot tjejer. "Vi tjejer måste, vi tjejer ska, vi tjejer gör, vi tjejer känner" Visst, men det gör vi andra också. Vi som kallas pojk/killar/män de med testosteron. Men det tillkännagivs inte. Inte i den grad som det görs för tjejer.

Hur ofta hör man kom igen killar! EGOBOOOOOSSSSTTT!!!!  någon?

Nu så skyller jag inget på någon, att Blondinbella skrev inlägget gav det mig en lite aha!! BRA INLÄGG!!
Men har jag fel tycker ni??

Mer Egoboost åt killar, för det ehövs då väl lika mycket som till tjejer!!




för unga tjejer....

Sägs om Egoboost
för unga killar //Timmie Melanoz???!!!

Isabella gör verkligen ett jätte jobb och säger väldig mycket och gör väldigt mycket klokt. Men det behövs ibland mer och lite outside the box än bara Bella....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0