Melanoz svarar



Svar på kommenatar

Man har med levande djur att göra, kunna få 500kg förtroende eller mer är en fantastisk kännsla. När man sitter på ryggen och man känner att man blir som en. Känslan av att man dansar fram att man skulle göra vad som helst för varandra. Tror det är svårt för någon som inte har upplevt det att förstå. Men det är bara så jäkla kul att hålla på med  hästar och rida. Ridning kräver så mycket mer än vad många tror. En oerhörd kordinationsförmåga, känsla, följsamhet, förståelse, tålamod, teknik, styrka-på olika sätt. Det är allt annat än att bara sätta sig upp och tro att det ska gå. Det är en avancerad sport. Hästar är samma sak som människor ALLA indvider är så olika, ingen som är en annan lik. Bara det gör det fashinerande, att kunna komma överens och hantera så många personligheter vilket i sig gör att man ALDRIG blir fullärd. Hästar är en utmaning på många och olika plan, och utmaningar är roligt.

En hästs ögon säger så mycket, hästen finns ALLTID där och det har hjälp mig många gånger.

Jag har SÅ många minnen och upplevelser på hästryggen. Allt från tidningsrepotage till att visa upp stora ardenner hästar på pemiering till min shettis som alltid hitta på något nytt. Men om jag ska välja något, som gjorde att hästarna tog en annan vändning va nog när jag var hos Minna Telde. Lite av en dröm som gick i uppfyllelse. Jobba med det man älskar. Men minnet efter jag satt på Larina Höms rygg kommer alltid sitta kvar. idag går hästen internationell grand prix och jag kan säga till mig sjävl, den har jag suttit på. I dagsläget är jag inte så uppspelt över att jag just har suttit på den hästen, har ridit många fina/kända hästar sedan dess. Men det som gjorde det så stort var just att den ryttaren jag var DÅ trodde aldrig att jag skulle få sitta på en sådan hästan, så lycklig jag var efteråt att faktiskt lilla jag hade suttit på en sådan häst och kunde säga det till min hästlärare på skolan. Efter den ritten så fick jag en AHA upplevelse, en upplevelse som jag har upplevt många gånger nu och kommer göra så många fler gånger för jag lär mig var dag. Helt enkelt så gjorde det att jag fick en ny syn och vilja till det jag ville göra!


(bild google.se)
Minna Telde och Larina höm
Falsterbo Horse Show

Hoppas det var ett okej svar på dina frågor!!

Hade kunnat skriva en novell kände jag haha!


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Bra svar! Vackert om hästens och ryttarens symbios :) Tack!

2010-08-24 @ 09:24:20
Postat av: Emelie

Jag kan bara instämma - en gång hästbiten alltid hästbiten :) Hästar är fantastiska!

Kram

2010-08-24 @ 19:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0