swarowski med flagga



s.e.g Company hade lagt ut dess stigbyglarna och jag var givetvis tvungen att kika in. Jag menar det var ju färg!
Till dessa kan man välja färg, flagga, namn och swarowskikristaller till.

Men nu ska lilla jag då lägga in ett par ord. För det första tycke rjag dom ser ut som att de är gjorda av lego och för det andra, varför ska man fortsätta göra vanliga stigbyglar? Varför inte göra något nytt av en säkerhetsstigbygel? Det är inte det att man inte får rida med icke säkerhetsstigbyglar, men om jag ska köpa nya så köper jag något som man vet kan hjälpa till att förebygga olyckor som att fastna i en stigbygel, alltså väljer jag en säkerhetsstigbygel.

Jag ride ganska mycket unghästar och hästar som håller på med sina grejjer som gärna kan bocka till ibland och göra lite bus. Vetskapen om att man en gång har fastat i en stigbygel och åkt efter hästen och att det kan hända igen, så känner jag mig säkrare om jag rider med säkerhetsstigbygel!

Men om man ska hoppa tillbaka till själva början så tycker jag det är kul med nya roliga saker och ny tänkande inom stigbygeln. Men frågan är swarowski? Ser man det något?


Kommentarer
Postat av: Anneli Johansson

Tycker dessa är grymt fula måsta jag säga, Tycker prestige har snygga med swarovski och dom ser man ju, fast aldrig sett någon rida me dom :)

2010-11-19 @ 14:46:29
URL: http://atigas.mittspejs.se
Postat av: Sanna

Jag skulle aldrig rida med smala stigbyglar utan någon säkerhetsanordning. Jag har varit med om att fastna och bli släpad efter, och vill inte vara med om det igen. Jag hade en sådan enorm tur att jag tappade skon, och vill inte ens tänka på hur det hade gått annars. Hästen ifråga var otroligt bakskygg och rädd för allting...

De stigbyglarna jag rider med nu för tiden har ingen direkt säkerhetsmekanism, mer än att de är svängda ("islandsstigbyglar"). Men de är i alla fall så att skon inte kan fastna i dem på något sätt.

2010-11-19 @ 15:47:32
URL: http://fiasanna.zoomin.se
Postat av: Lina - Mitt liv med hästarna

ser ingen swarovski där inte!

2010-11-19 @ 22:57:17
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0