Lite runt?

Hittade ett ganska ovanligt schabrak, men med ett ganska bra tänk bakom! Inte det snyggaste men praktiskt. Det gillar vi. I alla fall jag som har en del hästar om dagen.


Tanken bakom schabraket är att det ska va lätt att lägga på sadeln med alltihop på en ny häst efter man ridit och ska sitta på nästa. Jag gör alltid som så att jag tar bort sadelgjord och schabrak från sadeln när jag sadlar av. Ogillar verkligen att det hänger kvar utan bort med det. Det sparar även jätte mycket på stoppning under sadeln och lädret, annars om man har schabraket under sadeln inne i sadelkammaren så tar det längre tid att torka och sadeln hinner suga åt sig mer av svetten från just schabraket.

Men just detta schabraket ovan ska vara tjockare så det tål mer och blir fastare, alltså ett praktiskt vardags schabrak och designern bakom detta är Pontus Westergren och säljg på S.E.G Company hade jag varit hoppryttare hade jag absolut velat testa detta!

Kanske kommer till dressyren i framtiden också? vem vet...

3120800100_3

Kostar 599kr



Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag tar också alltid av schabrak och gjord och det schabraket ser ju fiffigt ut, men måste det vara så fult? :p



Sv: Ja, nä det kanske är smart att inte snacka så mycket om nyårslöften, blir mer press att uppfylla dem då ;) Tack detsamma! :)

2011-01-02 @ 15:43:23
URL: http://hasteriet.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Tyckte faktiskt det inte såg så himla tokigt ut! Rätt snyggt till och med. :)

2011-01-02 @ 15:56:31
URL: http://yassei.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

Det är ju gammalt, men säkert väldigt bra. :) Har inte testat det men vet folk som är nöjda.

2011-01-02 @ 16:33:34
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Julianna

Jag tycker nog ändå det schabraket var riktigt snyggt :)



Fast man har faktiskt vojlock/schabrak under sadeln för just sadelns skull. För att hålla den ren från stöv och svett från hästens rygg.



Sen har det ju blivit en accesoar på senare tid...ABSOLUT inget fel med det :)



God fortsättning!

2011-01-03 @ 11:12:33
URL: http://www.juliannas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0