Att vara svensk!

Är det att INTE unna någon anna lycka?
Är det att vara svartsjuk på någon lyckats med något som själv hade önkats lyckas med?
Är det att INTE vara npgon annan i mängden normal?
Att till punk och pricka följa den roliga lagen som kallas jantelagen?

Serilöst! Varför klanka ner på alla andra? Varför lägga ner energi på att diskutera om det är blondinbella som driver hennes blogg eller någon annan, eller att hennes pappa sköter allt åt henne, eller att KENZA inte kan uppdatera sin blogg för jag faktiskt vill läsa när jag vill och då ska det finnas ett nytt inlägg skrivet attityden.

Svenskar är så duktiga på att titta snett på dom som försöker och sticker ut. Svenksar är duktiga på att hamna i gamla spår!

I skolan fick jag höra "ge upp timmie du har ändå inga pengar, dina grand prix drömmar kommer endast förbli drömmar" Vet ni bad jag tänkte då? fuck your self twise! samt svartsjuk flicka! Jag är en person som tar dte som det kommer. Bryr mig inte om att vad folk tycker om mitt utseende. Men det gör du ju, kommer säkert frågan. Nej, inte vad andra tycker. För att JAG vill känna mig fräsch, det är den jag ÄR. Rakt egenom!

Många gånger hör jag andra som anser att den ryttaren inte borde rida grand prix, den ryttaren får alla hästar han/hon pekar på! JA OCH? Vänd på det och kän den förhoppnigsvisa glädjen den personen har. Visst ibland så drömmer jag att tänk om det var jag, gud vad härligt. Men nu är det inte så.

I stället för att lägga ner tid och energi på att bli irriterad och svartsjuk (hör på ordet svart SJUK) så satsa ännu mer på DITT, gör det ännu bättre och bevisa för dig i stället för att "om jag hade varit KENZA, Blondinbella, Anky Van Grunsev etc." Gör som fransmännen eller spanjorerna eller som i USA kör ditt race skit i alla andra vad dom gör och sluta leta fel. Dags att unnan någon annan sin lycka! Din kommer också!

Ta det som det kommer, och gör DITT TILL DET BÄSTA och förbättra!

Man ska tå råd och lyssna, men aldrig vandra ifrån sin egen känsla!
Kör ditt race, men glöm inte att se dig omkring. Finns andra i din närhet!
Remember

Du ångrar aldrig det du gjort, du ångrar det du aldrig gjorde.
Inte sant?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0